borduurbloemfan

dinsdag 25 maart 2014

Voorbeeld van mijn ochtend /

Bij de vorige blog heb ik laten weten dat degene met de Namiddag {je werkt dan van 14/22u} het huishouden doet, ik heb dan een routine:

Ik wordt rond 08.00u wakker gemaakt door de honden die onder aan het trippelen zijn van ongenoegen, onze rai piept om te laten weten dat de dag begonnen is... als ik opsta weeg ik Darco zijn dieet af in 4 porties van 50/50/60/38 grammen, hij krijgt 50gr deze morgen, als ie aangeeft dat hij iets lekkers wil, krijgt hij een deel van de tweede 50 gr, en zo nog eens tot de 50 gr op zijn van het volgende bakje {meestal voor ik ga werken} de rest krijgt hij van mijn vrouw ook naar vraag bij de 38 gr, want rond avond geven ze alle drie aan dat ze avondeten willen en dan krijgt hij een vullend bakje van 60 gr {hier wordt niets van afgenomen} als ik thuis kom krijgt hij een vers dieetkoekje, 1 tje maar, hihi!! Het gaat heel goed met hem!!

In ieder geval verder dan maar, ik geef de andere twee hun brokken, die staan in een grote bak in de garage, ze weten het precies... staan al te trappelen van ongeduld!! Ze hebben het op nog geen 5 sec op, ze krijgen een half maatbekertje  {´s avond´s een vol} vaak met wat middag, hondenvlees of soep!!
de brokjes gaan er goed in!!

Daarna rust ik even om de dag te kunnen beginnen, ik drink een thee en lees een blog... rond 09.00/10.00 u begint de dag echt!! Ik schiet in actie!! Met de rai continu in mijn schaduw!! Ik ga naar buiten, doe de vuile ronde {opruimen van ontlasting} we hebben een redelijke tuin, dus toch wel even werk!! Daarna kijk ik de drinkbakken {5stuks{} na en vul bij of maak proper, ook die van de vogeltjes wordt gewassen onder de koude kraan en bijgevuld {deze morgen zat er IJS in!!!} het speelgoed wordt bij een geraakpt en binnen gelegd in de bak, de vogeltjes krijgen hun vetbolletje en droog voer {vandaag met broodresten} en de poesjes krijgen ook een bakje droogvoer... alle dieren weer gelukkig!! 

Daarna is het binnen aan de beurt, eerst vul ik mijn wasbk met heet water om af te wassen, daar doe ik alles in en laat ik ´weken`, ondertussen stofveeg ik en zet ik de zuiger klaar, ik was af en laat alles een beetje drogen tijdens het zuigen, als wij zuigen is dit altijd grondig i.v.m. rai! Hij kijkt dan ook toe { lees loopt heerlijk in de weg} de manden en dekens worden iedere dag gestofzuigd, {1 x in de 2 maanden gewassen} en worden bij goed weer naar buiten gedaan, om te luchten!!
 Ik doe dat altijd op de stoel van Darco, deze staat in het hokje naast ons huis, in het zonnetje en hij ligt er altijd zo kostelijk op!! Helemaal zijn ding!!


Ik probeer alles er op te krijgen en dit staat er zeker tot de avond als mijn vrouw het binnen
 haalt!!




Het dekentje op de stoel is dan ook om de stoel niet met de nagels te beschadigen!!


Daarna stofzuig ik de banken en de rand van de stoof! Daarna de vloer!! Zoals je leest wordt het dus goed gedaan, we hopen zo de allergie opstoot te beperken, maar dat is moeilijker dan je denkt, want nu ik hier aan het typen ben, geloof me ligt er weer stof!!  GRR !!

Maar ja, ik droog dan de afwas af, ruim de keuken helemaal op en ben klaar!!! Jippie, meestal rond 11.00u, maar vandaag heb ik een grondige opruimbeurt gedaan, en daardoor was het 12.00u, het was nodig, overal lagen kleine prulletjes {hekel aan rommel} het is weer minimalistische rommelig hihi!!

Er wordt ondertussen trouwens een keer met de bal gespeeld om de labradors te vermoeien {wij kunnen ook gaan wandelen met twee honden, maar doordat Rai niet mag/kan wandelen vanwege zijn gras/boom/struiken/teken en vlooien allergie} kiezen we hiervoor, we spelen veel met de jongens en in het weekend wordt er een wandeling gedaan als de allergie onder controle is, de laatste weken dus absoluut niet, maar dit weekend hebben mijn vrouw en ik het idee dat het wel weer gaat en dan genieten ze, de oortjes wapperen van het rennen hihi!!

Ook heb ik deze morgen verse puree gemaakt voor mijn vrouw, met verse nmk en een beetje room

De nmk rasp ik altijd zelf, een heel werkje maar dat geeft zoveel meer smaak!!

Het wordt zoals je ziet tijs voor nog eens bij te vullen, een perfect werkje voor als ik in de tuin woon en de zon heerlijk schijnt!!

Ook de jongens hadden het druk deze morgen, laat de foto´s voor zich spreken want je leest eruit wat het ´probleem`is haha!!




Poes wist wat ik had gedaan, zoals iedere morgen hihi!! Maar ze had zo´n honger dat ze doodstil deed wachten tot de jongens de rust hadden gevonden om binnen te gaan liggen maffen zodat ze op haar ´gemak`kon genieten van haar snack hihi!! {lukte niet vandaag, de jongens waren hevig!!}

Zo dadelijk nog even een balletje gooien met Yenzo en Raico en dan werken, als poetzak heb ik heerlijk vers brood en kaas mee en een kiwi!! Dat gaat smaken!! Nu ben ik yoghurt aan het eten...

Op naar de volgende dagen die weer van hetzelfde zijn!! Heerlijk!! Van zo´n mooie ochtend als vandaag kun je ook nog eens extra genieten als je deze lieve jongen ziet zonnen!!

Iedereen een heerlijke dinsdag en tot gauw!!
Lieve en warme groeten imke, yenzo, darco en Raico

3 opmerkingen:

  1. verschrikkelijk die foto van darco! je ziet hem gewoon genieten terwijl jij naar je werk kan gaan ! ja, ja er moeten brokjes worden verdient zou basso zeggen .
    zoals jullie jongens naar die poes kijken zo houd basso voor de schuifpui de "kippen" in de gaten, en grommen dat die doet als de duiven zo maar op onze schutting durven te gaan zitten, dan heeft die echt de smoor in.
    het is genieten van de foto`s.
    groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ps. we zijn ze vliegende kippen gaan noemen omdat we het woord duiven al niet meer kunnen zeggen zonder dat basso z`n mand uit stormt en voor het raam gaat staan grommen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. miek je bent echt een schat, zo lief!! Ik lees gewoon de liefde Basso!! Dat vind ik echt geweldig!! Een hond is echt een verlengstuk van jezelf, vind ik!! Zou niet zonder kunnen, zo dol als jij bent op Basso, zo dol ben ik op deze drie!! Maak jij ook zo verschrikelijk veel foto´s van Basso? Ik heb echt duizende foto´s van die pippo´s, terwijl een hond gewoon weg niet veranderd hihi!!

    BeantwoordenVerwijderen