borduurbloemfan

dinsdag 25 maart 2014

alledaags leventje

De laatste dagen kabbelen de dagen lekker voort!! Er wordt gewerkt, gekookt en gelachen!!

Van het wekend heb ik al laten weten hoe de planning is geweest, we hebben ons goed vermaakt, ieder op ons manier!! De Maandag heb ik nog een heerlijk gerecht op tafel gekregen, eentje waar ik toch wel meer zin in ga hebben

Heerlijke kabeljauw met groenten, ik sneed de groente klein 1 rode paprika, 1 gele en een kleine bloemkool { ik pak altijd een grote {{voordeliger}} en doe de rest in de vriezer} ik kook de bloemkool voor en koel hem af met koud water, maak er kleine stukjes van en doe het mengen met de paprika, heerlijk ziet het er nu al uit hihi!! Ik leg er de vis op, dan het ei mengsel {2 eieren, p/z en nmk en een beetje melk} en een lekkere hoeveelheid verse peterselie, daarover een mengsel van paneermeel/kaas en echt waar dat is smullen... ik heb heerlijk gegeten voor ik ging werken, ik heb er niets bij gedaan, maar mijn vrouw wilt er puree bij!! Die ga ik vandaag nog maken, want mijn vrouw heeft door alle rompslompen van haar dag gisteren géén tijd gehad voor een maaltijd! { ze moets naar de dokter, daana naar therapie en de aannemer kwam}...

Gisteren voor het werk natuurlijk gepoetst {degene die de namiddag heeft doet het huishouden} de dagdagelijkse dingen duren ongeveer een uur, daar wij hier niet lang meer wonen wordt e rniet meer grondig gepoetst, maar gewoon alles bijgehouden, dus lekker makkelijk!! Na de afwas, bedenk ik da tde bakken van jongens ook wel eens mogen, dus die pak ik ook eens aan... een heel karwei altijd, want het zijn de waterbakken van buiten en die zijn aan de randen altijd groen { niet het water hihi maar de bak aan de zeikant, eer je denkt dat ze vuil water krijgen hihi!!} dus schrobben maar, jee wat een heerlijk werkje als het gedaan is, zo heerlijk proper weer, ze kunnen er weer een maandje tegen aan!! Dat groen komt keer op keer weer terug, wij hebben vijf waterbakken dus tel je zegeningen, ook de vogels maken er een zooitje van! Ze drinken mee uit deze bakken {wij zorgen altijd voor volle bakken, want we hebben eens gehad dat er een aan het randje heeft gehangen en wilde drinken, maar naar eigen denken er in is gevallen en is verdronken, zo sneu!!} dus volle bakken continu hier, dan kunnen ze er goed aan!! {heel veel vogels hier, heel veel} ze hebben ook een eigen bakje, bovenop een ren en ook dat wordt gevuld en schoongemaakt, en daar doen ze het ook goed op, maar dat staat niet in de schaduw en wordt dus warm, we hebben nu eenmaal geen veilige drinkplaats ergens anders!! Dus kiezen ze vaak voor de bakken van de jongens!!!

Daanra even borduren, fijn altijd als je zo wat tijd over hebt voor je gaat werken:

Als ik om 22 u thuis kom praten met heidi over het voorval, haar boterhammen smeren want ze heef honger {dat worden 2 broodjes met kaas} en ik zet de koffie en thee al klaar voor morgen vroeg!! Haar eten maakt ze zelf vers op die ochtend, ik ga met de fiets naar het werk, dus ze heeft de auto voor haarzelf en moet er dus niet extra vroeg eruit!! En ik kan blijven liggen hihi!! Ik blog nog wat, babbel wat met anneleen en heidi op fb en ga ook slapen met heidi tegen mij aan hier op de bank!! lekker knus vallen we in een diepe slaap... om half twee worden we wakker, doen de honden naar buiten voor een rap plasje en we gaan ´echt`slapen boven...

En nu zijn we dinsdag, en ik heb nog niets gedaan, behalve de jongens eten gegeven... dus ik ga maar eens aan de slag, moet alles nog doen en het is al 10.00u, stofvegen, stofzuigen, buitenronde voor de jongens {opruimen van viezigheden hihi en bakken water vullen, de vogels water geven, de vogels eten geven en de kattenbak vullen} en eigenlijk zou er onkruid geplukt moeten worden!! Oh en puree maken en afwassen, nog een hele klus dus... 

Ik wens iedereen een mooie dinsdag en tot gauw...

Ik lees nog altijd eenvoudig leven en ga daar gezellig mee door!! Ben in 2010 ondertussen, dus nog 3 jaar leesgenot haha!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten