borduurbloemfan

zondag 23 maart 2014

rustige zondag - pagina finish en dieet darco en nog zoveel méér!!

Weer een heerlijke zondag achter de rug, waarin weer veel gedaan is!! We zijn voor onze begrippen laat opgestaan { pas om half 10} de jongens maakte ons toen pas wakker, dien hadden ook zondag denk ik!! hihi!! Na hun eten schenk ik onze thee en koffie in en genieten we van de opstart van onze dag... vandaag is die rustig aan... we doen er een 45 min over en ondertussen heb ik al een tweede koffie en thee gezet!! We doen daarna eindeljk wat huishoudelijke taakjes {met een allergische hond ben je nooit uitgepoetst} en om 12.00 u hebben we een afspraak, we gaan naar mijn schone zus die drie honden heeft waarvan de nageltjes gedaan moeten worden, dringend!! Onze Yenza {gele labrador, teefje van vandaag 12 jaartjes alweer, proficiat lieve meid!!}
nog ongelooflijk lenig ondanks hoge leeftijd haha!!

Wij doen dit standaard bij de hondjes, omdat mijn schone zus het niet echt durft en daarbij ook géén schaartje heeft!! En wij zijn hiervan wel in het bezit, bij ons worden de nageltjes van de jongens ook zelf geknipt { we kijken deze regelmatig na!!}
echt een gemak om te hebben!!
Daarna sjezen we gezellig naar een restaurantje voor een lunch { ik ga niet naar de markt voor Anneleen van borduurbloempje omdat ik er dus voor gekozen heb om een rustige zondag te doen, want mijn knie heeft geen hamer slag gekregen maar eerder heeft er een trein over gereden, jezus wat een pijn vandaag!! Maar niet getreurd er komen zeker nog kansen, en dan ga ik want had haar heel graag eens gezien!! Vandaag was wel fijn geweest daar ze vandaag juist 30 is geworden!! Proficiat meid!!

Maar we gingen dus op resto!! Gezellig keuvelen over de aankomende verbouwing, het slecht weer en het uitkijken naar de zomer!! Ik drink een heerlijke verse jus en eet een heerlijke toast verse zalm!! ZOOO lekker!! Ik geniet van iedere slok en hap en het is heerlijk veranwoord gezond, de verwenkoffie daarna weer niet, maar ik lust helaas {want zo´n koffie is prijzig!!} maar 2x er iets van, maar niet getreurd vrouw lief voelt zich opgeofferd om de restjes te nemen, en erg dat ze dat vind haha!!

Daarna naar huis en vrouw lief gaat naar café!! Yep alweer, maar ja laat maar doen, dan heb ik de heerlijke rust voor te borduren tot etenstijd!! De jongens gaan buiten spelen {eerst met mij en de bal, voor wat kwijt speling van opgekropte energie van de labradors, ik had eerder vandaag geen zin en tijd om dit al te doen!!} en onze Raico vind het toch iedere keer weer heerlijk!! Tijdens het borduren laat ik de jongens binnen, buiten, binnen, buiten {wat zal ik blij zijn met zomersweer, heerlijk dien deur open en géén portier meer zijn!!}
op een gegeven moment is Rai zijn stevige {normaal niet kapot te krijge} blauwe bal kapot, hij komt met de helft heel trots naar binnen gewandeld, fier op zijn  ´nieuwe´` speeltje hihi!! Boos kunnen we niet zijn, labradors krijgen alles kapot!! Het wordt gewoon weer tijd om te shoppen {en erg dat ik dit vind!!} bedenk wel zo´n bal kost makkelijk 30€, net als vele andere ´onbreekbare`speeltjes hier in huis... maar onze rai heeft het echt nodig, daar geraakt hij al zijn energie op kwijt!!
oeps!!

En wat een leuk speeltje heeft ie nu, hij sjeest er het hele huis mee door, lol dat hij heeft!!Op zijn kop krijgt hij het uiteraard niet gepakt, en dat vind ie plezant!! Hij schuift het razendsnel overal tegen aan!! Maar hier moest ie even poseren van mij, gelukkig vindt hij dat geen straf, hij gaat graag op foto!!

Daarna wil ik aan het eten beginnen:
het eten van gisteren gaat in 2 porties voor heidi in de vriezer

voor de jongens leg ik verse koeken uit

en ik zet bloemkool op voor de visschotel van vandaag!!
En dan bemerk je ineens dat je geen eieren meer hebt!! Lap!!

Ik beslis om heidi vanavond dan maar rijst hawai te geven als ze thuis komt, morgen eieren te gaan halen en voor ik ga werken deze schotel tot een goed einde te brengen... wel spijtig, want ik had voldoende tijd vandaag, maar niet getreurd er gaat nog eens buiten gespeeld worden met de bal, ruim nog wat op buiten en geef proper water en ga afwassen... daarna heerlijk borduren... op naar de finish!!

Tussendoor zet ik het broodmachine aan voor een heerlijk vers meergranenbrood, onze favo hier!!
echt pure luxe!

Als mijn vrouw rond 21.00 u eindelijk thuis komt smeer ik haar 4 x zwart brood met kaas die ze smakelijk opeet op de bank, liggend!! Ze is mij er één!!! Voor de jongens pak ik Darco zijn dieetkoeken... en dit krijg je dan:
vrouwke toe het ruikt zo lekker

ik ben sneller dan de camera!!

eindelijk een koekje

dju hij is alweer op!!

En erg dat hij dat vond onze lieve darco, zijn dieet gaat goed, maar hij heeft wel moeilijke momenten, dan kijkt hij zo naar de snoeptrommel van ´kan er eindelijk weer eens iets mijn kant opkomen?`lief en aandoenelijk, maar een dikke nono!! Maar baasje zou baasje niet zijn als ze stiekem haar boterham verdeeld, ik zeg nog nee, maar ik bedenk me snel en trek een schone foto!!

stiekem smullen!!

Daarna ga ik weer borduren want het einde is zooo dichtbij en ik heb mijn doel nog niet bereikt, maar om 23.00 is het een feit ´Jan Dirkx bekijkt mij eindelijk met één oog haha` ik heb een pagina finish!! En trots dat ik ben, en mijn vrouw die ik het wil meedelen slaapt aandoenelijk verder en is niet wakker te krijgen!! Lap, dan maar terug opspannen en klaar zetten voor morgen!!
dag 32 pagina 2 is een feit

En net voor ik ga bloggen om het heugelijke nieuws te vertellen,{ trouwens eerst op borduurbloemfan en al de andere pagina´s op fb waar ik lid van ben}, is mijn brood ook klaar, perfect!! toppie einde van de zondag!!

Op naar weer een werkweek!!

Voor iedereen een fijne nacht... borduur ze deze week en geniet van jullie samen zijn!!

Ik lees nog steeds eenvoudig leven aan het lezen,blijft prachtig!! Haar oudste is juist getrouwd seh en wat een mooi gezinsfoto leverde dat op!! En gelukkig is ze weer beter na een vroeggeboorte van nr 11, het jongetje heeft het spijtig genoeg met 24 weken niet gehaald, maar deze vrouw is sterk want een jaar daarvoor heeft ze helaas hetzelfde met haar gezin moeten verwerken!! Ik wens haar ondanks de jaren die nu voorbij zijn sinds dien dag nog heel veel sterkte met dit verlies, haar blog is een bron van inspiratie!!Ik heb heel veel respect voor deze vrouw!!

Lieve en warme groetjes van imke en tot de volgende blog






Geen opmerkingen:

Een reactie posten