borduurbloemfan

donderdag 27 maart 2014

darco en een leuke bestelling!!


Hier zit ie dan het hummeltje!! Hij voelt het fijnloos aan, dit gaat géén wandeling worden, nee dit ga ik niet leuk vinden!! 

Darco is geen fan van de DierenArts {da}, hij vind het kortweg, ´helemaal niets`, als het aan hem lag liep hij mankend gewoon door het leven.... maar ja wij mensen krijgen dat niet over ons hartje... dus hop hop om 09.00u hebben we een afspraak, er gaan foto´s gemaakt worden van rug, heupen, knieen en teen en we hopen achter de reden van de pijn te komen {darco mankt al maanden en piept de laatste tijd ook!! Ook traplopen doet hij niet meer en zitten doet ie voorzichtig!!} een kuur van antibiotica heeft niet mogen baten!! Dus we beslissen voor foto´s... enigzins stoer loopt ie toch naar binnen, hij ruikt alles eens hevig in zich op en beslist dan dat hij hier niet hoort te zijn, maar daar buiten de deur hihi!! Maar hij moet toch mee naar het kamertje... we tillen ham op het tafeltje en hij laat alles gelaten toe, de helpster van de DA brengt Darco onder zeil... ik zie hem wegglijden, hij wilt niet, maar moet!! Met heel wat stuiptrekkingen valt ie langzaam dieper en dieper... tot ie eindelijk nergens meer op reageert!! Mijn jongen slaapt wie een roosje... ze maken de foto´s en roepen mij weer terug, ondertussen heb ik mijn vrouw verwittigd dat hij nu onder narcose is... zijn fot´s zien er piekfijn uit, echt heel mooi, niets geen artrose of iets wat op pijn zou wijzen.... de vermeende kruisband is dus ook niet de reden van het manken... ze heeft dus ook maar een foto van de geamputeerde teen gedaan, en daar ziet ze de reden van ongemak bij ons manneke... de teen erlangs heeft nu 50% van zijn gewicht te dragen en heeft zich overbelast {het manken is darco zijn manier van ontlasten} het is gaan ontsteken en zwellen en daardoor doet het ook nog pijn!! Hij krijgt pillen mee voor 10 dagen, dus weer een hond aan de medi, het lijkt hier de laatste twee jaar wel een apotheek voor de honden... we hebben er al heel wat bezoeken bij de DA en geld doorheen gejaagd... stiekem kost een hond toch heel wat haha!! Maar ja, we hebben ze, zijn er enorm blij mee en willen alleen maar het beste voor ze, dus we klagen niet!! En we zijn blij dat hij in feite héél gezond is!! Hopelijk is die ontsteking ook snel opgelost!!

Ik zet hem op de weegschaal voordat hij foto´s ging laten maken en verschoot van zijn gewicht!!! 

Startgewicht: 21.6kg
Streefgewicht: 15.0kg
Huidig gewicht: 20.2kg
Afgevallen op 6 dagen tijd: 1.4 kg Ongelooflijk veel, de DA stond er zelf versteld van... we doen het dus goed en hij lijd er niet onder.... we zijn apentrots op ons manneke...

*********************************************************************************

Daarna rep ik mij naar huis, want er staat nog het één en ander op programma natuurlijk!! Ik zet darco thuis af 




Als ik hem ´veilig`genoeg achter heb gelaten om met een redelijk goed gevoel weg te kunnen {een deken voor meneer in de zon} ga ik naar de bank, want ik moet geld overzetten, want vandaag moet de auto een grote smeerbeurt!! En naar de winkel voor wat kleine boodschappen... als ik thuis kom ligt hij nog hetzelfde haha!! Maar toch wilt ie mee naar achter vor de broertjes!!

Nog zwak, maar de broertjes halen is echt zoiets leuks!! Dus hop hop op naar achter!! De jongens negeren hem gelukig en hij gaat terug liggen op zijn dekentje in de zon!! Even later krijgt hij een beetje eten en doet hij zijn behoefte, feit dat de narcose uit gewerkt is en meneer weer ´gewoon `is!! Alles is dus goed afgelopen!!

Ik maak ondertussen het huis aan de kant, wat stofvegen, zuigen en afwassen, ik maak ook nog twee lekkere broodjes... een poetzak voor heidi, voor tijdens het wachten op de auto!! En een gezond broodje voor mij op het werk!!                                                                                                                                                  
 een broodje gezond voor heidi
 en een broodje zalm voor mij
de poetzak voor het wachten

{achteraf krijg ik te horen dat ze er niet in gekeken had, reden te druk!! Daar gaat je lief doenerij!! haha!! ze neemt het morgen mee naar haar werk, ook lekker natuurlijk!!}

Op het werk loopt alles rustig, iets te rustig, want ik verveel me... maar tja, ik zou ik niet zijn als ze daar iets aan deed, heb de ploegbaas gevraagd of er geen kleine werkjes zijn die je tussendoor kunt doen, morgen ging hij daar eens achteraan.. taffelen is niet aan mij besteed!! dien tijd kruipt dus vooruit!!

Maar om tien u wacht mij een prachtige verrassing !! Mijn bestelling van 5 naalden pakjes en een naaldendoosje is binnen... het naaldendoosje is er nog niet, maar dit wist ik!! Maar ik krijg er zo lief een agenda bij!! Van mijn lievelingsras de LAB!! Dank je wel lieverd!! Zo lief!! En ik mag meedoen met de lotto, je kunt dingen naar een leuke prijs, leuk toch!! Helemaal geweldig, mijn dag was weer gemaakt!! 


Lieve en warme groeten imke

{ja jullie zien het goed, het zijn maar 4 pakjes naalden, de 5de was ze vergeten denk ik, deze komt wel als het doosje gesturd wordt!! Komt helemaal in orde!!

4 opmerkingen:

  1. fijn dat het allemaal goed is met darco en dat de oorzaak gevonden is.
    als hij nog wat meer afvalt heeft hij waarschijnlijk nog minder last van die teen?!
    het is altijd een vertederend gezicht als ze bij komen uit de narcose, thuis dan he!
    het zijn dan echt kleine kinderen.
    groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja het is echt een scheetje dan hihi!! en maar knuffelen en proberen te kwispelen haha!! Het gaat goed met hem!!

      Verwijderen
  2. Arme Darco!
    Verwen hem maar lekker ;-)

    BeantwoordenVerwijderen