borduurbloemfan

woensdag 12 maart 2014

Gele paprikasoep!!!


Hier is ie dan, de paprika soep waar je het zonnetje nog harder door voelt schijnen.... sorry voor de vertraging, was wat lui!!
Pas geleden viel het blad van de aldi binnen en zag ik dit recept, wij zijn echte fans van de paprika in al zijn kleuren en geuren {we snoepen het zo ook hihi!! heerlijk in reepjes} en dit was dus een must have soepje!! En helemaal niet moeilijk!!

Ik ging naar de groenteboer {in principe is de bedoeling van de aldi natuurlijk dat je daar dan alle inkopen doet, maar ik ben een beetje stout!!} ga ik dus naar de groenteboer en bestel daar 7 gele, 1 rode en 1 groene paprika, verder 1 prei, meer niet, echt!! zo simpel!! Oh ja en 10 eieren voor mijn vrouw, maar ze is al aan de de volgende 2 pakken van 10 bezig hihi!!} maar to the point!!

7 paprika geel, 1 groene en Rode als topping!! 

In de gewone winkel of aldi haal je nog spekblokjes 100 grammetjes, mascarpone 200 gr, en 4 uien en dat was het!! Goedkoop soepje dus!!

Thuis heb je normaal de volgende zaken liggen:
2.5 l water met 4 blokjes kippenbouillon, yep weer eens, dat was het!!

Hoe doen we het, schil de paprika, was het en houd rood en groen apart van geel, was en snij de prei {alleen witte gedeelt, de rest heb ik in de diepvries gedaan}, zet je kookpot ondertussen op met de bouillon, laat langzaam koken en los de bouillon op!! Doe de paprika geel en de prei en ui in een aparte pan even aanstoven en dan in de bouillon, kook de paprika zacht en pureer dan de soep!! Pureer goed door om geen stukjes schil te hebben voor het geval dat er na het schillen toch wat is blijven zitten... zet terug op het vuur en breng terug aan de kook, doe de mascarpone erbij en laat smelten en samen voegen!! Dan bij kruiden met peper/zout/kerriepoeder... en doe dan de paprika erbij en laat een beetje meekoken {in principe moesten deze rauw erbij, maar mijn vrouw wilde dat niet} bak despekjes apart en doe er een beetje op als de soep geserveerd is, in principe moest dit al in de soep, maar het vet wi ik niet in mijn mooie soepje, en dus doe ik het apart!! Daarbij weet ik niet of ik er de volgende keer nog bij doe, want het vet was toch niet mijn ding, al was het zeker wel lekker... 


Een soepje om van te genieten!!

Hopelijk maken jullie hem ook en genieten jullie net zo hard als wij!!
Hier staat maar 1 bakje in de diepvries, zo lekker was het en 2 bakjes zijn er naar 
mijn schoonzus, en ook zei vond het heerlijk!!

Iedereen een fijne kookdag gewenst, lieve en warme groetjes imke



Geen opmerkingen:

Een reactie posten