borduurbloemfan

vrijdag 21 maart 2014

lekker en vooral leuk!!

Onze jongens doen het graag, zo graag dat ze er de hele dag naar uit kijken!! ETEN!!

Het liefst zouden ze het zo vaak mogelijk doen, maar Yenzo en Darco hebben een flinke neiging tot verdikking, dus wordt er streng opgelet wat er in en uit gaat, {ja ook uit!! de staat van ontlasten zegt veel over de gezondheid, dus wordt daar op gelet, bij wat dunnere krijgen ze een snoepvrije dag, bij aanhoudende een diarreeremmer en een dag geen eten, maar wel verse soep met rijst of pasta... en zo zijn er vele redene om hun eten voor dien bepaalde dag aan te passen} maar ze doen het dus graag dat eten!! Het liefst van al zoeken ze het, af en toe hebben ze geluk en is mijn goesting om het uit strooien er ook hihi!!

en dan gaan ze tekeer, vooral omdat ik er altijd juist een paar lekkere dingen bij doe, waardoor het zoeken echt een beloning is, want de snepjes zoeken ze het eerst, al eet een labrador alles wat voor handen ligt natuurlijk, maar de beagle is veel kieskeurig, want bepaalde snoepjes loopt ie gewoon voorbij, tot ie merkt dat er niets lekkerders meer ligt hihi!! 

Het heeft zijn voordelen omdat iedere hond eet tot ie genoeg heeft, zijn neus moet gebruiken en actief bezig is... maar het nadeel is dat je niet weet hoeveel de hond eet, ik doe de aantal van bakken eten bij elkaar inen bak en strooi dan uit, maar natuurlijk eet de gulzigste {raico en yenzo} het meest, maar voor onze goed volzette darco is dit geen erg!! Hij heeft wel iets bij te zetten tenslotte!! Maar toch hou ik het wat in de gaten, Als ik merk dat een bepaalde hond minder vind, wijs ik het hen!! Wilt wel eens helpen bij darco!! Verse koeken strooi ik niet uit, daar deze met nat worden ongedierte aantrekken, zoals naaktslakken!

wij hebben ieder jaar veel naaktslakken, meestal doen we hier niets aan, het is tenslotte de natuur, maar we proberen dan wel te vermijden dat er etensresten over de schutting worden gegooid voor de katten, net als kattenbrokken, die beestjes zijn daar verzot op!! Als we dat allemaal een tijdje niet doen, verdwijnen ze, al heb je er koppige bij zitten die je moet helpen!! De honden doen ze niets, ze weten niet beter denk ik!! Soms ruiken ze eraan, mar bijten doen ze er nooit in, lijkt me ook niet echt lekker!!
We hebben een jaar gehad dat je hier nog niet eens over het gras en steentjes kon lopen vanwege de invasie van de naaktslak, tot binnen toe, ongelooflijk was dat!! Op onze muren van het huis en alles, toen moesten we ze helaas wel verdelgen op de enige manier die ik ken, en dat is oppakken, in een kom allemaal {gezellig een grote familie hé!} en in de hei daarmee, leef daar maar vrolijk verder!! Maar zo kon ik dat toen dus weken aan een stuk doen, zeker als het geregend had!!

Maar eten dus, ja dat doen ze graag, hier wat foto´s van hun kwartiertje van  lol!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten