borduurbloemfan

zaterdag 22 maart 2014

heerlijke zaterdag

Ja echt, geniet vandaag van veel energie, veel dingen te doen en van een heerlijk dagje thuis!!

We zijn op zijn aller vroegst al wakker gemaakt door onze jongens, ze hadden honger en wilden NU eten, uhum, ja dan kunnen we dus er vanuit gaan dat slapen er niet meer van komt!! Dus hup de jongens hun eten, het kost allemaal even tijd, want we moeten nog wakker worden hihi!!

Als ze hebben gegeten en hun ronde door de tuin hebben gedaan, drie maal raden wat ze eens gaan doen?
Juist dat wat wij een half uur eerder nog deden hihi!! Ze gaan terug maffen, de spanning van de dag beginnen kan voor hun nog wel even wachten!!

Ondertussen heb ik koffie en thee gezet en zetten mijn vrouw en ik ons even  {toch weer een half uur} aan de keukentafel en babbelen wat, spreken wat dingen af voor die dag en maken een boodschappenlijstje...

Als we eindelijk opgestart zijn, gaan de honden even vast {op Darco na want die was weer OostIndische doof!! Dus hij mag weer meer en blijft lekker warm binnen liggen!! Nu hopen dat ie braaf is voor het uur dat we weg gaan zijn!! We staan om klokslag 09.00u al bij de Aldi daar er tegels voor in de tent te koop gaan zijn en we een paar boodschapjes moesten hebben!! Niet te geloven maar we vinden de pas neergezette tegels niet!!!!!!! Ik zoals IK dan weer ben, ga het meteen eventjes vragen, ze zijn allemaal al verkocht!!!!! Hoe ??? De winkel was juist 5 minuten open!! Er was een vrouw die een groot terras aan ging leggen en die heeft 2 filialen leeg gekocht!!! Lekker eerlijk dan!! Dus dat wordt weer wachten op een actie ergens anders!! Misschien bij van Craenenbroek, daar wil je ook wel eens een goedkoop slagje slaan!! Bij de bugetslager even kipfilet en boterhammenbeleg halen en we gaan naar de supermarkt voor waspoeder, we houden ons zeer goed aan het lijstje en komen met NIETS onverwachts buiten, jee dat gaat lekker zo vroeg winkelen hihi!! Daarna naar de Groentenman, we hebben wel wat nodig, we eten Rijst Hawai vandaag en ik heb verse groenten nodig daarvoor!!

Lekker, we kopen meteen meer dan op het briefje staat, maar het is dan ook allemaal zo lekker!!
Wat beland er in ons zakje? 2 rode paprika, 2 gele paprika {oh wat zijn wij dol op paprika hihi!! want heb er helemaal niet zo veel nodig, oeps!!} verder 2 prei, 6 uien, 6 appels Kanzi, 6 S.Appels, verse peterselie, boontjes, peultjes {beide waren niet in de planning van deze week} 1 bloemkool, 1 knoflook... allemaal lekkers, hmm maar er staat  Hawai op de planning vandaag Imke, hihi!!

Eenmaal thuis is onze lieve jongen heel braaf geweest, en hij gaat even buiten zijn behoefte doen!! We laten de andere twee weer los en ik ga alles zijn plaatsje geven, het nieuwe achter het oude, kijken op datum en alles schoon maken, wassen, verdelen over porties{we zijn maar met twee} en in de vriezer wat we niet gaan gebruiken binnen nu en 2 dagen!!
Ziet er altijd weer heerlijk uit, ik leg het altijd na het wassen op een theedoek, en alles heeft een plaatsje zo weet ik precies wat waarvoor dient.... Zo ligt het groen van de prei en het wit niet door elkaar, zodat het groen in de soep kan en de rest voor schotels, zoals vandaag dus... Ook de hardere onderkanten van de paprika is ideaal voor de soep {allemal iets langere gaartijd nodig, dan valt het niet ´uiteen`in de soep}, ook de stengels van de peterselie wordt hier niet weggegooid, maar gebruikt in de soep voor smaak, met een elastiekje bijeen houden {of touwtje} en dan zo in de soep, dan kun je het er makkelijk uitvissen, het moet alleen maar smaak afgeven!!} de peterselie op zich is voor de hele week!! Heerlijk in werkelijk bijna alles!!

Ik had er toch wel een uurtje druk mee, want ook de overige paprika is met 200 gr en 170 gr in een zakje gegaan en in de vriezer en al klein gesneden, lekker makkelijk handelbaar voor in gerechten die snel klaar moge zijn!! 

Zoals je ziet ben ik NOOIT alleen in de keuken hihi!!

Onze Yenzo maft lekker tegen me aan, dat ik daardoor weinig bewegingsruimte heb maakt hem niet uit, en wij vinden het wel gezellig!!
Zo saampjes, ons momentje!! Oh en met de bal natuurlijk, altijd liggen er speeltjes her en der over de vloer, een Labrador en zijn speelgoed!!! Die kunnen echt niet zonder, hebben continu iets in de mond, schink, bal, ring, maakt niet uit, maar ze slapen er dus ook mee hihi!!

Hierna is ook meteen het wasmachine klaar en hangen we het tussen de buien door buiten, maar helaas voor niets, na ons bezoek van mijn schone zus kunnen we het in alle snelheid en de grootste lol eraf gaan halen, heerlijk hihi!! En de jongens er weer uit halen, want deLabradors hebben tijdelijk vast gezeten omdat het bezoek een teefje bij heeft en onze mannen zijn niet geholpen!! Wilt dus zeggen dat het anders niet te doen is hihi!! Altijd maar dat gegrommel anders, dus lekker een uurtje slapen... Ja Darco ligt weer binnen, die is gecastreerd als enige hihi!! En ook veel te braaf voor vervelend te doen!!

Ik maak een noten/chococake ondertussen, lekker voor strak als we tv zien {lees mijn vouw kijkt Neighbours en ik borduur er lustig op los}

Daarna even rust, ik borduur wat en ondertussen staat er gesneden kipfilet in de oven te garen op lage temp van 80°C voor Hondenkoeken...
Nu de oven aan is kan ik er beter van profiteren om dieetkoeken te maken voor darco de Beagle...

Deze hebben toch wel een half uur nodig, dus ik borduur na de afwas lekker ... Mijn vrouw gaat naar het café even want die verveelt zich? Hoe een mens zich kan vervelen is mij een raadsel, maar het kan dus... hihi!!  Ik zeg tegen haar dat ik om 18 u met het eten begin, als ze warm eten wilt kan ze hier rekening mee houden, wilt ze opwarmen in de magentron kan ze naar huis komen wanneer ze wilt hihi!! Dus ben benieuwd, het is haar kostje wel vandaag dus.... Lachend vertrekt ze... en ik heb ze niet meer gehoord!! Maar ik heb het druk genoeg met me niet te vervelen,  de kip is klaar en wordt er uit gehaald, ondertussen heb ik een basisdeedje klaar met verse peterselie, knoflook, rijstebloem en 2 eieren, goed door elkaar doen en bloem er bij doen totdat het los komt en een deegje vormt, ik doe de lekker warm en heerlijk goed ruikende kip er tussen in zeer kleine stukjes, en een van vier delen is klaar, zo doe ik alles 4 keer {de oven staat op 50°C warm te blijven!!} de andere delen zijn gemaakt met de zelfde basis 2 eieren en rijstebloem {lepel of zes} maar de verschillen zijn van smaak enorm natuurlijk!!
1 : peterselie, knoflook, munt en kip
2 : alleen kip
3 : paprikapoeder en tijm met kip
4 : kip en haver + zemelen + zaden {een mix van mezelf}

En het gaat de oven in
en komt er heerlijk geurend weer uit!!
Het is moeilijk te zien mar het zijn dus 4 partjes....

Misschien zie je het zo beter....

Ja dat is duidelijker... Na dit ga ik afwassen {pas de 4 de keer vandaag hihi} en weer even borduren, en ook daar gaat het mooi vooruit....
dag 30 als van 22/03/2014

Nog even door gaan en we hebben een pagina finish!! Heerlijk, kijk er naar uit!!

Maar nu is het dus 18u ik ga koken voor deze avond, krijg al honger hihi!! Maar ik mag met trots zeggen dat het me goed afgaat om geen PRIK te drinken, al een hele week niks van da.... maar we snoepen meer, zo at ik van de middag heerlijke yoghurt met kiwi, s.appel en als zoet rozijnen... zo lekker... de overgebleven S.appel belandde in de mond van mijn vrouw hihi!! Maar ik ben niet op dieet dus dit moet kunnen, het is gezond en daar gaat het om!! Ik voel me na deze week ook echt wel goed in mijn vel, al is de pijn nog even hevig, ik heb nog altijd een hamerslag gekregen op die knie hihi!! Lopen is dus niet van harte, maar we gaan gewoon door, Maandag therapie en dan moet ik er ook weer tegen aan, dus... van mijn ruema in de andere gewrichten mag ik niet klagen, ook heb ik niet veel honger zin of goesting in iets lekkers zoals chips, koek of snoep en daarbij merk ik meer energie op!! Zou dat echt allemaal al kunnen op een week, of voel ik dingen die ik wil voelen hihi!! Maakt niet uit, het is er en ik profiteer ervan!! 

Dus ga lekker koken, de koek van darco aan snijden, en wachten op de vrouw, afwassen en daarna genieten van borduren met kaarsjes, mijn vrouw op de bank en mijn jongens ronkend om mij heen!!

Daarnaast ben ik gisteren met Darco naar de DA geweest, hij mankt veel en heeft pijn, en we kunnen het niet meer aanzien, daar de medi niet heeft geholpen wil ik foto´s!! Dus hop hop naar een goede DA met deze apparatuur {oh arme portomonnee!!} en onze Darco heeft er schrik van, oh wat heeft hij schrik!! bibberen, stijf wie een plank en geen kik geven, je doet maar denkt ie, ik geef geen krimp, en staar en hang wel naar mijn vrouwke!! Lieverd!! Zo aanhankelijk!! Maar de foto´s gaan voor donderdag zijn, want ze wilt een complete serie van rug, bekken, heupen en knie, want ze denkt aan beknelling ofwel gescheurde kruisband!! Slik, hebben wij ons manneke daarmee laten door sukkelen, meen je dat? ben dus heel benieuwd naar de uitslag!! Ook moet ie op de weegschaal en die geeft met trots 21.6 kg aan, hihi!! Nee niet hihi vrouwke!! Hij moet afvallen om zijn gwrichten meer ontlasting te geven, hij moet naar de 15 kg die een Beagle behoort te wegen, dus ons manneke is op dieet en moet / mag 200 gr afvallen per week!! Niets lekkers tussen de dieetbrokken door!! Dat kan ik niet, die andere wel snoepen en hij helemaal niets, nee, niet met mijn hartje!! Ik ga wel wat verzinnen, en dat is dus het bovenste geworden, lekker mager en gezond en met één klein stukje per dag zal hij daar geen effecten van hebben {laat ik hopen!!} voor de rest krijgt hi 198 gr brokken per dag en over een maand gaat hij naar 170 gr per dag, laten we hopen dat dit al een deel van de oplossing is, want het kost allemaal wat meer tijd nu!! 

Ik zal hem zijn eten eens gaan geven, want ze komen ´zagen`van de honger hihi!! Of is dat voor die lekker geurende koek op de keuken hihi!! Hij mag nu nog 75 gr hebben, geen vette dus...maar de rest heeft ie al op!!

Alé ik ga beginnen want ondertussen zit ik een kwartier over mijn planning heen haha!!

Lieve en warme groetjes imke

Ik lees nu de volgende blog : eenvoudig leven, een prachtig gezin van 12 met een eenvoudig manier van leven, maar geloof me alles behalve saai, heerlijke gerechten, mooie opstelling van belangrijke weetjes... ja hier sla ik mijn slag voor lezen wel!! Top vrouw!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten