borduurbloemfan

zaterdag 29 maart 2014

opruimen en ongezond doen!!

Vandaag heb ik met mijn vrouw hard gewerkt aan de verhuizing naar de achtertuin!! De garage is eens goed aangepakt en opgeruimd!! Zo is er veel ruimte ontstaan voor dozen... de kelder is ook opgeruimd en een heel deel is naar de caravan of in een doos/ of gaat naar de stort... Opgeruimd staat netjes...


Tijdens de werken komt onze Rai regelmatig een kijkje, maar mag niet in de garage komen, daar hij allergische is voor stof en wij dus heel veel stof aan het creeren waren!! Dus niet verder dan de ingang van de garage en dan krijg je dit beeld!!


Voordat we begonnen aan deze hele toestand hadden we een snel rondje groentenboer peter gedaan, morgen gaan we bbq en dan had ik graag wat verse salades op de tafel!!


Tuurlijk komen we met méér thuis, 
5 tomaten {voor een tomaten salade morgen}
2.5 kilo aardappelen
5 aardappelen voor verse frieten {voor vandaag}
6 sinasappels
bosui {bijv voor in de tomaten salade en de koude macaroni die ik morgen maak}
Zakje witte gesneden kool {voor een fruitsalade die ik vandaag al heb gegeten bij de frieten} Lekker met mandarijn en appel {kanzi}
1 kilo mandarijnen {clementine}

Was dus weer een heerlijke aankoop, gaat heerlijk zijn!!


Om 17.30 u begin ik de aardappelen te schillen/wassen/snijden/drogen, mijn vrouw bakt af, ook maak ik de salade klaar, maar ik zie op de foto dat ik het iets duidelijker had mogen trekken, spijtig, want het is heerlijk!! Zonder mayo trouwens, gewoon puur!!

Het was stiekem toch heel lekker met de frikandel met tomatenketchup/mayo en rode ui!!

Daarna wil ik nog even borduren, maar ik ben zo moe dat het niet lukt!! Spijtig, want ik heb de laaste tijd te druk gehad en nu had ik de tijd en ben ik te moe!!

Morgen ga ik toch proberen wat meer te kunnen doen...

Maar ik heb de vroege volgende week dus dan heb ik veel meer tijd!!

Oh en als mijn vrouw en ik samen werken, moet er ook gepauzeerd worden uiteraard, dat doen we met een fruitsap/jupiler en verse ananas... Heerlijk genieten van de jongens en wat spelen met de rai


Onze darco gaat in de zon liggen, menend dat de zand hem goed zal doen!! We hebben geen mooi gazon meer sinds de rai erbij is gekomen, zoals je ziet heeft in zijn puptijd veel gegraven....Maar daar worden wij niet ongelukkiger van, als hij de leeftijd heeft van rustiger doen {balspel zorgt ook voor kapot gras, door de snelle wendingen en het stoppen enz van meneer!!} dan komt er nieuw gras... Maar zolang mag hij hier spelen en doen!!

Morgen weer een drukke dag met opruimen, en een gezellige 1ste bbq... lekker verse salades... komt helemaal goed!!

Lieve en warme groeten imke



2 opmerkingen:

  1. Jullie hebben niet stil gezeten zo te zien.
    En ja, dat heb ik ook vaak voor, als ik eindelijk tijd heb om te handwerken, heb ik geen fut meer...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. vervelend is dat, want ook gisteren at het er door de drukte niet in!! Maar vandaag en de rest van de week maak ik het goed hihi!!

      Verwijderen