borduurbloemfan

vrijdag 28 maart 2014

Gezondere levenstijl!!

Vreemd hoe je leven door lezen kan veranderen... wat bedoel ik hiermee? Awel: je leest blogs van alle kanten, de één nog mooier dan de ander... je begint met blogs naar je passie, het borduren... geweldig wat hier allemaal in naar voren komt, wat je leert... je beseft tegenlijkertijd dat je van die leuke en lieve mensen die deze blog schrijven veel leert, inzicht krijgen in je eigen borduren!! Je leert de termen, de werkwijze die handig is en enz!! Maar ineens kom je dan bij een blog die je in het oog  springt {bij mij was dit de blog van mevr mus} en via haar wilde ik méér, veel méér!!

Haar diepzinnigheid, haar levensmotto!! Het consuminderen en het vers koken spraken mij aan...

Via deze blog zocht ik naar andere blogs in die stijl, via google typte ik eenvoudig leven in en ik kwam bij eenvoudig leven uit en dat was het, haar levenswijze was wat ik miste in mijn leven.. het vers koken, het prachtige gezin, het bewust leven, alles sprak me aan... Maar ooral haar enthousiasme naar koken toe is iets dat ik met haar deel!!

Het heeft bij mij jaren op nr 1 gestaan van hobby, tot ik het borduren leerde kennen, oh en het bakken!! Maar nu ben ik weer steeds dichter bij me zelf aan het komen, het leven dat ik prettig vind!!

De clou van het verhaal wat ik wil zeggen is is dat ik bewuster ben geworden van mijn eigen ik!! En die was niet prettig!! Ik wilde dit ook aanpakken... en dat is nu al 2.5 weken gelukt!!

Wat is er veranderd?
1: ik kook dagelijks nu, lekker vers en niet meer uit potjes en blikjes...
2: ik sta iedere dag optijd op en hou me aan een planning, ik doe echt veel meer op een dag nu...
3: ik probeer mij meer bewust te zijn van mezelf, wat werk ik binnen, wat doe ik  mijn lichaam aan, is mijn lichaam gelukkig met al die cola, snoep, chips, en andere ongezonde dingen!! Het antwoord was zeer gemakkelijk uiteraard!!

Ik mag wel zeggen dat eenvoudig leven mij een nieuwe wending heeft gegeven, ik ben opzoek gegaan naar gezonde voeding {tikkeltje dieet want over 4 maanden trouw ik}en ik drink géén druppel cola meer... en het gaat me zeer goed, ik ben fit, allert en drukker...

Heb hierdoor een heerlijke week gehad, waarin ik veel gedaan heb!! En daar ook echt plezier in heb gehad!!

Zo heb ik vandaag extra gedweild, zodat we proper het weekend in kunnen... en is er weer een lekkere maaltijd in elkaar geflanst!! {ofwel heerlijk schatteke, zoals de vrouw zegt}
Vandaag was het linkse bord van de vrouw, eerst heb ik de aardappelen klein gesneden, gekookt en opgebakken met ui en verse peterselie en knoflook!! Heerlijk!! Ze kreeg er gebrad bij en salade die ik opleukte met reepjes rauw vlees en gekookt ei!! Voor mij ook de aardappelen, de sla {zonder mayo, de vouw met} en appelmoes, nee niet vers, maar dit wil ik zeker eens gaan doen!!

Voor op het werk gan we in de zelfde stijl verder, het gaat goed, ik snoep ik er totaal niet 
weer zonder mayo of iets van saus, gewoon puur!!
Het was heerlijk en ik was voldaan en content van mezelf, want alle collega´s zaten aan de friet met... ik niet, ik had een verantwoorde lunch!!

Ook had ik brood gebakken, dit weekend eten we bruin brood... ook lekker!!

Enige nadeel van zo´n drukke week,  heb dus niets gedaan aan het huwelijk!! Schandalig, maar heb gewoon geen tijd gehad, hoop dit spoedig in te halen!!

Morgen drukke rommeldag, voor de verhuizinng naar de tuin, ben benieuwd hoe het gaat verlopen...

Iedereen een fijne nacht, morgen en zondag wordt het weer prachtig, dus zondag wordt er hier de bbq aan gestoken!!

lieve en warme groeten imke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten