borduurbloemfan

zondag 8 juni 2014

Neem een koffie, dit blogje kost tijd om te lezen!!!!!



                                        De verzameling in huize Steevens....

Ik dacht ik ga eens laten zien wat ik allemaal doe en wat ik allemaal al verzameld heb in dien korte tijd dat ik nu borduur...

Wil je hier meer van weten scrol dan zeker verder, misschien zit er wel je goesting tussen en heb je ook zin om deze te maken... heb je dat niet, sla deze blog dan over, want hij gaat langer duren dan anders...

                          Een gewaarschuwde lezer telt voor twee haha!!


Daar gaan we dan: 

Dit bakje is gewoon zo een voedingsbakje dat ik uit de kast heb genomen vanaf het begin dat ik begon met borduren en nog niet zeker wist of ik het wel leuk zou vinden, of het wel MIJN DING zou zijn, nu kan ik niet meer zonder, overal waar ik ben is bakje ook!! Ik doe er mijn rommeltjes in die niet weg mogen, maar de eerste tijd ook niet meer gebruikt worden... zoals de vingerhoedjes, worden niet gebruikt, kan er echt niet mee werken, maar weggooien? uhm nee dus... ook de bobbins houd ik na het opmaken van de dmc draad goed bij, zodat ik ze kan hergebruiken voor hetzelfde nr...


Ik heb al van alles geprobeerd, van stiften, tot markers en potloden, maar deze vind ik het fijnste om mijn patronen mee te kleuren... enige nadeel is wel dat ze doorgeven op het volgende blad, heb er dus altijd twee lege printvellen tussen zitten zodat ik er geen spijt van krijg!! Er zijn er 4 in één verpakking, ééntje is al gedaan en de volgende volgt snel, doe ongeveer een drie pagina´s met een stift, waarschijnlijk omdat ze kwalitatief niet goed zijn en zeer goedkoop!!Maar het werkt!! En ze worden gehaald op de markt, dus iedere keer als ik daar kom sla ik een deel in... een reden voor inkoop haha!! Heerlijk dien snuisterijen!!


IDEAAL bakje... gewoon van den aldi... maar effectief en ze stapelen goed!! Gaat ook al een geruime tijd mee, doe er plakkertjes in en paperclips en nog zo wat snuisterijen... Als ze nog eens te koop zijn haal ik mij er nog een paar, want je hebt nooit genoeg hobby bakjes!!



Een duidelijke manier voor mij, een gekregen agenda van een lieve vriendin die wist dat ik dit wel eens kon gebruiken haha!! Nogmaals een dikke merci, komt zeer goed van pas!! Wat staat er in?

Foto 1: voorkant, de meest adorabele pup, heel lief en echt iets voor mij als honden liefhebster... 

Foto 2: Hier zie je hoe ik mijn wips bijhoudt { work in progress, borduren waar ik mee bezig ben} Zo ben ik dus met twee werkjes bezig, de één is ondertussen al lang niet meer aangeraakt { zie vorige blog} maar HH { Het huwelijk} is er eentje nauw aan mijn hart op het moment, zo nauw dat ik niet kan ruilen onder deze twee, terwijl LB  { lieve baby} absoluut schattig is { is tenslotte mijn babyzusje} maar toch trekt hh mij meer... Zo zit ik nu dus op HH 108 dagen en LB 156 dagen, dit wilt zeggen dat ik zoveel dagen geleden aan dit patroon begonnen ben... en makkelijke manier van tijd controle...

Foto 3: ik houd ook bij wat ik nog doe bij bestellen bij Anneleen -  nu dus verschillende kleuren garen voor HH, naalden 10x, maar wat er niet bij staat, maar wel besteld is een naaldenkussentje...ik verwacht deze bestelling aankomende week binnen... laat dus nog wel wat weten over mijn nieuwe snuisterijen... 



Aida stof 18 count dat geduldig wacht op een patroon dat er op gemaakt gaat worden in het volgende jaar { hopelijk sneller, maar laat ik niet te snel vooruit lopen, borduren kost tijd!!} 

Zoals je op foto 2 ziet is het al voorgedrukt met 10 op 10 kruisjes, ideaal... vind het heerlijk werken...

Deze stof is gekocht op de maat van CB { Color Beauty, patroon van anneleen brants eigen hand}


om goed georganiseerd te werken doe ik het volgende -  ik doe de garen van een bepaald patroon, hier is het van LB omwikkelen op een bobbin en steek ze netjes op volgorde van nr in een bakje, als ik dan eindelijk eens wil wisselen van patroon, moet ik maar deze doos pakken en heb de benodigde garen compleet... Voor mij werkt dit heel goed en netjes...

Een bakje dat ik van mijn vrouw heb gepikt haha!! Ik had in dien tijd nog geen bakjes { waar al snel verandering in kwam} en nam deze uit haar hobbybewaardoos, die ze van mij had gekregen voor haar verjaardag om de spullen in te doen van het naaimachine { { die ze dus ook had gekregen haha!!}} Maar één gedeelte is nu mijn rommelbakje, met onder andere nog bobbins, stickers voor nr´s, wat garen, en echt waar heel toevallig de B van borduurbloempje haha!! 


Zo behoud ik mijn patronen op een nette en duidelijke wijze apart... In eens map met een clip...
Toen ik nog geen agenda gebruikte { vriendin lief had deze nog niet opgestuurd haha!!} deed ik het bijhouden op deze manier, dit is dus van LB { lieve baby} met een schattig pupje op de voorkant!!






foto : Ben hier zo FIER op, een geweldig patroon... Een allermooist patroon voor op de hobbykamer als ik er eindelijk eens aan begin... Toen ik deze bestelde deed ik nog NIET FOTOBORDUREN, en wist ik niet dat borduren zo VERSLAVEND is... en dat je steeds MEER wilt!! Ik was toen echt en oprecht van plan om met deze dit jaar nog te beginnen... maar ja der komt een maar... toen kwam LB en toen kwam HH en toen.... had ik géén tijd meer want zat ik achter in de caravan, waar echt géén plaats is voor méér dan één borduursel tegenlijkertijd... Vrouwlief zegt ´begin er toch mee als het huis af is, dan blijft het proper, heb je er voldoende tijd voor en heb je een mooi doel voor ogen als je hobbykamer gemaakt wordt` en gelijk heeft ze, want je wilt mijn HH aida stof niet zien, zo vuil!! Dat komt door het dagelijks gebruik uiteraard { ook al was ik vooraf de handen} maar de stof en zand die hier rond dwarrelt doet er niet veel goeds aan... Dus geduldig zijt gij Color Beauty haha!!

Op foto 2 zie je dat Anneleen haar reclame erop zet daar dit een crosstitchdesign is naar haar bedrijfje, naar hare hand!! En ik ben heel blij hier een aandeel in te kunnen doen, dat ik het kan en mag borduren... want helaas is het niet voor iedereen weg gelegd, daar het wel prijzig is... al kun je het ook alleen op patroon kopen natuurlijk, dan is het allemaal niet zo duur, maar ik ben ik dan weer en koop gelijk ALLES!! 

Laatste foto, weer duidelijk in een map met benaming en lieve pup!!


Een paar weken terug was mijn vrouw zo SLIM om mij mee te nemen naar een winkel waar ze iets moest hebben voor de bouw!! Tja, ik kwam deze tegen, ideaal voor mijn bobbins... dus gingen ze in het karretje mee richting huize steevens, waar ze nu nog altijd leeg aan het wachten zijn!!!







Foto 1: ik heb in een leuke hebbedingetjes winkel dit bakje gekocht, ideaal voor kleine snuisterijen in te bewaren...

Foto 2: Zo gebruik ik deze klemmetjes om mijn stof bij een te houden... niet ideaal maar het werkt!!
Ook gebruik ik voor mijn garen die ik overheb aan de zijkanten van mijn stof deze haar klipjes van mijn zusje, om ze uit de weg te houden... ook weer niet ideaal, maar bij gebrek aan beter...

Foto 3: potloden, pennen en nog wat ´verloren `garen van DMC...

Foto 4: hier heb ik wat snuisterijen in liggen, zoals naalden die ik niet gebruik, maar wel gekocht heb!!!Nog wat markeerders die absoluut niet handig zijn!! een slijper, altijd handig!! en wat verloren garen...



Mijn tweede WIP { Work In Progress, hele mooie kleuren, mooie overloop naar de baby haar wangetje... maar geduldig wacht ze op haar beurt!!



Wat tijdschriften uit mijn collectie... uit alle drie wil ik wel een patroon maken...


Foto 1: de zwanen, de fee... Zie eerdere blog...

Foto 2: Het poesje en het huisje... zie eerdere blog!!

Foto 3: ik ben echt dol op die lieve beer...

Een heel leuk blad, met mooie patronen... maar helaas héél duur!!


Nog een wachtend pakketje van tatty teddy, zo schattig!! love him!! Gekocht bij www.borduurbloempje.be
van Anneleen Brants, van het merk Anchor...





Tussendoor maak ik een herinneringen boek voor mijn vrouw over haar vader... Al zijn kaarten komen hierin verwerkt, met mooie tekstjes en wat tekeningen...

Uit eigen hand wordt het getekend, vroeger een grote hobby van mij, of ik hier nog iets van terug vindt weet ik niet, anders zal ik ooit eens laten zien wat ik allemaal al eens getekend heb!!

Foto 1: een paar jaar geleden heb ik een plakboek gemaakt voor haar van haar overleden moeder, een groot succes { foto´s zal ik ooit eens maken als we terug in huis zitten, daar ze veilig op geborgen ligt in een kast}... ze wilde dit ook voor haar vader... maar ik wilde iets anders, vandaar dit mooie album...

Foto 2: een verwijzing naar mijn vrouw...

Foto 3: een mooie tekst van een kaartje dat ik vond tussen de vele... met daarbij bloemetjes die ik getekend heb, dit is nog niet af!!

Voor de rest ben ik nog veel verder geraakt in dit boek, een beetje in de vergetelheid geraakt zal ik maar zeggen... hoop dit snel nog eens op te pakken en dan zal ik blij zijn dat ik het af heb haha!! 



Drie kleine werkjes voor tussendoor die ik gehaald heb bij de Action!! Mij kennende moest meteen alles mee!! Ah! Ja!!




Zo nam ik dus meteen ook deze leuke gekleurde, allerschattigste uiltjes mee om ze ooit te maken.... vooral de éérste spreekt me zeer aan...


En ook deze gingen mee naar Huize Steevens... gezellig!!



Een prachtig patronen boek dat ik heb gekocht heb bij anneleen, de eerste die ik heel graag zou willen maken en die me zeer aanspreekt is foto 2.. de rust en de kleuren, gewoonweg prachtig!! 



Nog Drie prachtige boekjes, ditmaal gekregen bij bestelling van Het borduurbloempje... zo lief, nog een dikke merci.. ben dol op dieren en uit boek 1 heb ik ook al één patroon vervolledigd met stof en garen...
om ooit eens te maken natuurlijk!! 



En dit is dan het uitgekozen patroon uit boek 1: de prachtige ijsberen in hun eigen omgeving!! Met op foto 2 en 3 de stof Aida 18 met glittertjes en in heel lichtblauw, voor een goede match.. Nog bedankt voor deze mooie tip Anneleen... Gaat een pracht combi worden!!


Van de winter kocht ik dit boek, maar om heel eerlijk te zijn!! Nee nog niet bekeken!!! Moet dus nog!!



Wachtende werkjes... Foto 1 een kussen dat ik gekregen heb van anneleen bij een bestelling!! En foto 2 is een patroon voor het DMC kastje!! Beide niet af!!



Mijn methode van patronen bewaren die wachten op een Affo !!! OOIT!!! maar zo bewaar ik dus mijn patronen.... Ik heb een hele mooie kaft gekocht bij een hele leuke winkel hier in mijn buurt, een papierwinkel met allemaal snuisterijen, zeer gevaarlijk voor de portemonnee!! Met de toepasselijke benaming papierstad 

Op foto 2 zie je in wat voor plastic ik ze doe, netjes geordend... deze zijn iets steviger en in dezelfde winkel als hierboven te koop!!


foto 1

foto 2

foto 3

foto4

foto 5

foto 6

foto 7

foto 8 
foto 9

foto 10

foto 11

foto 12

en dan nog foto 13






Sommige van mijn patronen die in mijn bezit zijn door een lieve FB vriendin, waarvan ik ze heb overgekocht... vooral Foto 3,4, 6,7, 9 en 10 zijn mijn favo´s... Er zijn er nog meer, maar dat zou wel heel veel worden, maar zo zie je een deel van wat ik zoal mooi vind, vooral dieren dus en honden...


en zo organiseer ik ze in de map!! 
per catogorie... 
er kunnen meer patronen in één mapje zitten!!!

Ik heb via Internet eens geprobeerd om zelf een patroon te maken ... niet echt mijn ding!! Toch niet voor zoiets dierbaars als foto´s... dit laat ik toch liever aan de profs over!! Maar voor plaatjes misschien wel een goed alternatief!!

Of deze van onze oudste hond en mijn vrouw op deze manier dus gemaakt gaat worden???? Maar het patroon is er!! We zullen zien en anders vraag ik anneleen om het te doen en bestel ik meteen het benodigde garen en stof erbij!! Wel zo handig!!




Ik ben in het bezit van drie leuke freebees van HEAD en heb deze uitgeprint... natuurlijk nog absoluut niet aan begonnen, heb het nog inmens druk met HH en LB... maar wel leuke Stash natuurlijk!! Maar zeker worden ze gedaan, want ben er dol op en voor HEAD uit te proberen voor ik aan het echte werk begin van HEAD is dit natuurlijk ideaal...



wat ook nog in mijn hobbykast ligt zijn deze patronen van schilderen op nr, vooral de tijgers spreekt me aan... maar op het moment trekt borduren harder, dus geduldig wachten ze op hunne tijd...





Na een paar maanden borduren kriebelde het te zeer en kocht ik dit geweldige kastje van DMC... zo leuk en handig en mijn eerste grote aankoop!!

Met daarbij de garen voor CL en de ijsberen... Normaal kreeg je er garen bij die DMC had uitgekozen, maar Anneleen was zo lief om dit aan te passen... Maar geduldig liggen ze in de laatjes te wachten op een propere start!!


2 lieve patroontjes... 1 van Ocraphics en 1 van Anneleen... Foto 1 is zo schattig en voor mij en foto 2 was zo leuk voor de kleine, da tik het niet kon laten haha!! Ze is er nog niet aan begonnen en ze borduurd ook alleen wanneer ze bij mij is  { ik heb het over mijn zusje K van 8 jaar}




Ik ben een Loop borduurster... en met mijn verjaardag ga ik voor het eerst proberen met een standaard!! Ben dus heel benieuwd en heb er heel veel zin in!!





Mijn eerste werkje, je ziet het een ware ramp!! Maar wat was het leuk om te doen!!

Ik ben er mee gestopt uit frustratie omdat ik het niet ´mooi `kreeg!! Nu begrijp ik uiteraard waarom!! Ik deed de kruisjes niet allemaal hetzelfde en maakte beginners fouten!! 

De bedoeling is nu om dit weg te doen, nieuwe stof te bestellen en garen en dan opnieuw te beginnen... hoop dus hier ooit nog eens op terug te komen en het dan af te maken, want het patroon vind ik geweldig!!
Moet alleen nog zien of Anneleen de garen van Anchor kan veranderen in DMC daar ik daar liever mee werk!! 



nog zo´n werkje dat ik terug ga beginnen is dit hondje... zo lief, maar zo fout gemaakt!! Maar dit komt goed!! Ik ga dit veranderen zodra het huis af is en ik de tijd heb om dit allemaal uit te puzzelen...


bij mijn eerste bestelling kreeg ik dit kaartje mee, zoals je wel kunt denken nog niet gebruikt!! Maar wel heel leuk om te doen... nu werkt ze ondertussen ook met lotto nr´s, bij iedere bestelling van 20€ krijg je een nr en hopelijk ben jij dan dien maand de winnaar en win je één van haar cadeautjes... deze maand is het een boek!! Ik heb deze maand een bestelling ter waarde van 36€ dus krijg 1 kans... Afgelopen maanden heb ik niet meegedaan, daar ik uiteraard geen bestelling had... of deze was te klein, zoals naalden ter waarde van nog geen 2 €...
Ben dus heel benieuwd, want ik ben wel iemand van de boeken zoals al duidelijk was!! Haha!!

Maar ik gun het een ander net zo hard, zeker daar ik het al zo goed heb in het leven....




Een cadeautje bij een bestelling was dit poesje, niet direct mijn ding, omdat ik het moeilijk vond en er 2 naalden bij brak!! Zeer balen!! Het is stug en vervelend borduren, maar ooit maak ik het af... BELOOFD!!


                          Eindelijk het einde in zicht!!

Met heel mooi weer borduur ik heerlijk buiten... met alles bij de hand!!


het huwelijk gaat stug door en wordt echt heel mooi { al zeg ik het zelf!! }



Zover ben ik vandaag geraakt!! Ben met de prachtige bordeaux kleur bezig!!


Mijn bobbins voor HH, een stift, tork naald en mijn DMC naalden houder!!


                                                             mijn niet te missen schaartje!!


Ik ben hard aan het werk en dat zie je aan de vele streepjes!!





Zo werk ik!! Als ik met een kleur bezig ben, via bobbin of deze gedraaide op karton, gebruik ik de kleur tot ik deze niet meer nodig heb en berg deze dan op met naald en al... Ik vind dit handig, als ik de kleur weer nodig blijk te hebben kan ik zo hup hup weer beginnen...

En als laatste wil ik iedereen nog bedanken voor de lieve berichtjes op FB en deze BLOG, heel leuk en weet dat ik ook dol ben op jullie wips, stash enz...


Lieve en warme groeten en hopelijk hebben julie geen vermoeide ogen, haha!! Tot de volgende!!














6 opmerkingen:

  1. amai, je zal nog even weg kunnen.

    mooie borduurwerken heb je

    BeantwoordenVerwijderen
  2. erg leuke blog, leuk om te zien wat je allemaal gebruikt. Ook je voorraad patronen en pakketten zijn erg mooi. Je hebt nog een hoop leuks om te borduren ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bedankt voor de leuke berichtjes en dat het ook daadwerkelijk gelezen wordt haha!! En ja ik heb inderdaad nog het één en ander te doen !! Maar wat een plezier hebben we daarin!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jemig! wat heb jij een hoop plannen en materialen! Maar je hebt gelijk hoor, als je het je kan permitteren dan moet je het gewoon lekker doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie patronen! Ik sla zelf meer in dan ik borduur.

    BeantwoordenVerwijderen