borduurbloemfan

woensdag 29 juli 2015

woensdag: verlof dag 8

Vandaag al vroeg op, om half zeven piepte onze yenzo beneden om aandacht. Ik moest op daar ik dat beloofd heb aan mijn vrouw, dus hup op en ze meteen maar eten gegeven, want onze jongste stond al aan zijn brokkenbak buiten.

Daarna verder met het lezen van een intersant blog : het leven van een held... het gaat om een jong jongetje met spina bifida { open ruggetje} en met heel veel problemen er om heen, het arme manneke heeft al meer dan 42 operaties achter de rug, maar door zijn moedig gezin kan hij door gaan met vechten.... mama is er altijd voor hem in het ziekenhuis, terwijl zijn lieve papa { die hij enorm mist tijdens verblijven in het ziekenhuis} de bakkerij en de vijf andere kinderen verzorgd... respect!!
De bezoekjes van papa en zijn broertjes en zusjes zijn héél belangrijk voor hem en zijn mama tijdens deze periodes... kortom een prachtig gezin in een bewogen leven...

Om 08.00u komt vrouw lief al naar beneden, dus ik nog even naar boven haha!! Tot 09.30 u ineens komt vrouw lief mij roepen daar haar schoonzus kwam met haar man vanuit het rusthuis...???
Hij was rusteloos toen hij kwam, hij wist totaal niet waar hij was en waarom, mijn vouw herkende hij niet en liep hij zo voorbij. Hij liep héél voorzichtig onze woning in, daar hij het totaal niet vertrouwde. Toen ik mijn stem liet horen was hij opgelucht en kwam hij naar de tafel en na zijn vertrouwen te winnen om te gaan zitten lukte dit. Met een glaasje water en de zelf gebakken cake bleef hij toch een half uur rustig zitten. Hij zei nog als compliment dat de koek { cake} een lekkere taart was en héél goed, zeker heeeéél goed!! LIEF!! Maar hij was er niet helemaal bij, het is teveel en verhuizen en de volgende dag al een uitstap!!! En inderdaad is dit zo, maar dit wisten wij pas tegen 15.00u. Want eerst gingen we nog naar mijn zus en haar vriend en hond JULES, jules was dol op mijn vrouw, springen en gek doen... super!!!

Even naar de varkens van zus kijken { KNOR en FLOR} en dan naar binnen, juist op tijd, want het goor ineens met bakken buiten, wat een weer. Rap onze jules binnen en hij springt meteen tegen mijn vrouw aan, oeps dat deed zeer aan het been!! Hond in de gang en nog een beetje babbelen en als de regen gestopt is gaan wij weer op pad.

We stoppen bij een frituur en vrouw lief neemt een HOTDOG en ik KIP, even smullen, wat drinken en op naar Odrada { meubelwinkel} in Balen en eindelijk vonden we de krukken voor in de keuken... Maar nu een Dillema, want iedere kruk kost zelfs in de solden een goede 120€ oeps!! wel wat veel... maar we vinden nu al een half jaar onze goesting niet, dus toch overstag gegaan en inplaats van 3 stuks naar 2 gegaan... over twee weken ophalen, weer een puntje dat af geraakt in het huis.
Stilletjes aan komen we er...

Daarna naar schoonbroer in zijn rusthuis { verzorgingstehuis} en het gaat helemaal niet goed, buiten komen we zijn broer tegen en dien zei al dat hij ging rusten, dan komen we schoonzus tegen { moeder van petekind} en petekind en die zeggen dat het niet goed gaat met Schoonbroer, helemaal overstuur was hij...
Rap gaan zien, zijn zus was nog bij hem en schoonzus { zijn vrouw} en ze deden alles wat ze konden om hem op zijn gemak te krijgen, maar hij was gestresst, trekken aan zijn kleding, frommelen met de dekens en hij was in zijn ´ik pik alles ` fase, dit wilt zeggen dat hij in zijn gedachte iets gepikt heeft en dat dit veilig weg gelegd moet worden, maar dat kan hij niet. Zijn vest moet uit, zijn t-shirt ook en nog zweten en onrustig. We roepen de verpleegster en hij krijgt een rustgevend middel, maar dit duurt even. We beslissen om hem te laten rusten en gaan naar huis, we drinken nog wat in het cafetaria van het rusthuis en ineens loopt hij langs met zijn zus, hij is nog hartstikke gestrest. Je ziet het aan zijn gezicht, de arme man is helemaal op.

Als hij terug komt en zijn vrouw inmiddels ook bij hem is is hij nog steeds niet af gekoeld, hij heeft echt last van de verhuis... arme ziel...

Morgen gaan we nog eens zien, hopelijk heeft hij dan een goede nacht gehad en gaat het beter.

Daarna gaan we naar huis, vrouw lief gaat even slapen en ik maak de pagina af van Het huwelijk

gisteren

vandaag....

totaal....

Ziet er echt al heel mooi uit al zeg ik het zelf....

De rust gaat vandaag de rest van de dag invullen. Vrouw lief is wakker en de mac h/k staat in de oven { rest van gisteren} dus zo eten en dan beginnen met een nieuwe pagina...

Van de week wordt het eindelijk goed weer en gaan we lekker fietsen... kijken er nu al naar uit!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten