borduurbloemfan

woensdag 8 juli 2015

contact met een dokter en heidi veranderd zienderogen

Jee wat is het moeilijk op het moment en wat maak ik mij een zorgen...

Iedereen die dit leest is nu wel op de hoogte van de gezondheidszorgen omtrent mijn vrouw.

Gisteren vroeg ik haar na haar te hebben opgehaald van het werk om 22.00u of ze misschien haar been al wilde wassen zodat ik het kon verzorgen want ik was moe en wilde graag gaan slapen.
Met een beetje tegenzin dat het zo snel moest ging ze dat doen op de badkamer en opeens werd ik geroepen.

Ze liet mij haar buik zien en dat was niet goed, ongelooflijk, een grote vlek maakt meester van mijn vrouw haar buik, hard en verrimpeld en haar teleurstellende blik maakte mij machteloos. Meer dan zeggen dat ze morgen dringend dokter Mentens in Lommel { haar dermatoloog van het ziekenhuis}moest bereiken en moest vragen wat ze kon doen en wat dit betekende voor haar gezondheid.

Want de zondag was het zo

Maar gisteren dinsdag de 7de was het al zo.


ik gebruikte de eerste keer een flits en kreeg dit beeld

Dus ik dacht zonder flits gaat beter en toen liet de rode vlek zich makkelijk zien.

Wat we nu hebben is dat er een vergroting is van ongeveer 10cm op 2 dagen, het varieert in grote van onder de buikrand, naar het midden, boven en de zijkant richting de rug. Ook heeft het een ´deuk`in haar buik in de broekrand.

Bij het inhouden van haar buik kan ze dit niet op het getroffen gebied. Als ik zeg dat ik mij zorgen maak is dit zachtjes uit gedrukt, ik panikeerde zo wat letterlijk. Het liefst zou ik haar bij de handen pakken naar het ziekenhuis rijden en zeggen ´zoek dit uit!!! Maar zo werkt het niet.

Ik maakte dus de foto´s eigenlijk meer voor ons dan iets anders, zodat ik het kon opvolgen. Daarna waste ze toch haar been en werden we rustig en verzorgde ik haar been. Bij de vraag of ze haar buik ook ingesmeerd wilde hebben kreeg ik een nee, dus liet ik het zo! 
Haar been is nog hetzelfde echt verandering zie ik er niet in, maar nu is het dus haar buik die mee doet, maar in wat? 

Na even te hebben gepraat en haar toch echt te hebben ingeprent dat ze moest bellen en dat het dringend was in mijn ogen. Als ik opsta na een slechte { zoveelste} nacht prent ik het er nog eens in en ook op het werk stuur ik dit nog eens, ik begreep dat dit niet leuk was, maar ik wilde echt tot haar doordringen. Bang dat ze het niet zou doen.

Om negen u krijg ik een sms dat de dokter er nog niet is en dat ze terug gebeld zou worden. Tegen tienen stuurde ik dat ik het lang vond duren, ´ik ben niet de enige ` stuurde ze terug. Ik weet het wel, ze is niet de enige, maar wel voor mij!! Na wat op en neer smsen in mijn pauze liet ik haar met rust en wachten ongeduldig op een telefoontje of sms van haar kant. Op een gegeven moment komt mijn ploegbaas en had ik telefoon en zei ze me dat ze niet moest komen, maar de foto´s door moest sturen. Vreemd maar vooruit, ik kan mij er in vinden en zal dat doen om twee uur!!

Hier mijn mail naar de dokter
Beste Mevr Mentens.


Ik ben Imke steevens, de vrouw van heidi en maak mij ernstige zorgen om de ontwikkelingen die heidi nu zo snel door maakt.
Ze vroeg mij foto´s door te sturen naar u, dus bij deze geef ik u die door in de hoop dat u er iets mee kunt.

  
  
Dit was afgelopen zondag, mijn vrouw riep mij naar de badkamer omdat ze dacht dat er iets niet juist was met haar buik.
Na dit gezien te hebben en na dat mijn vrouw haar buik probeerde in te trekken was het wel duidelijk dat dit geen gewone verkleuring is/was. Als ze haar buik in trekt lijkt het op littekenweefsel { verrimpelde huid en strak} de huid is hard zo als bij het been, maar nog niet zo wit. Een aantal maanden geleden concludeerde haar huisarts Dokter Plessers van Overpelt dat Heidi een Vetbult heeft op dezelfde plaats, deze is inmiddels serieus gegroeid en heel hard, dit kon geen kwaad zei hij, maar ik begin te twijfelen of de diagnose wel juist was.

  
  

Op deze foto van Dinsdag is duidelijk te zien dat de vlek zich serieus heeft uitgebreid, maar alleen links zit zoals met haar been. Het gaat wel richting de rug en naar boven richting borst. Wederom wordt de huid strakker en er is een ´deuk`te zien aan de broekrand?

Zou het goed zijn voor haar als ik dezelfde zalf als met haar been { dat trouwens ook steeds verder verspreid en nu net boven haar knie wit en zeer hard wordt} ook daar smeer om het een beetje in controle te houden?

Heidi verteld mij dat ze geen buikpijn heeft, wel jeuk. Ze voelt twee bulten Ć©Ć©n ter hoogte van de vetbult { links van de buik onderaan} en een nieuwe ter hoogte van het midden van haar buik, ook deze zijn hard zegt ze.

Mailen gaat via mij daar mijn vrouw hier geen kennis van heeft, in het vervolg ga ik met doktersafspraken mee zodat we beide op de hoogte zijn, want ik maak mij ernstige zorgen, ook al heeft ze er relatief weinig hinder van. Alleen haar been ter hoogte van het scheenbeen doet zeer veel pijn, maar heidi houdt alles nog vol zonder pijnstilling en met fulltime werken.

met vriendelijke groeten steevens imke

*****

Het lijkt mij duidelijk dat ik mij zorgen maak!!!

Maar dat mijn vrouw super sterk is wat pijn betreft; hoe ze het doet? ik weet het niet!!
De mail kwam niet aan en ik kreeg hem terug, ik belde de dokter, liet mijn mailadres achter en zodoende mailde ik het haar door. De foto´s mislukte, helemaal grijs, dus dan maar via bestand, en dat ging goed.
Niet veel later had ik al een reactie!!!

Dag Mevrouw steevens, 
 
Kan u de foto's evt in bijlage zetten, want ze zijn niet doorgekomen in de mail, ik heb enkel een grijs vierkant.
Ik blijf op zich, zeker met uw beschrijving nu, toch nog het vermoeden hebben van die sclerodermie, hoewel dit meestal niet zo snel evolueert. Maar gezien de uitgebreidheid, en het feit dat de biopsie in Overpelt niks toonde, vind ik Prof De Haes in Leuven echt wel de meest aangewezen persoon hiervoor. Ik kan eventueel nog wel eens informeren of het mogelijk toch nog iets vroeger kan, de afspraak. Ik weet wel dat de secretaresse er morgen pas is, dus dat weet ik morgen pas, maar ik ga dat zeker doen voor jullie. 
Je mag op zich zeker de zalf overal smeren , maar ik zou toch een 2-tal gebieden niet insmeren voor het geval ze terug een biopsie willen nemen, dat beeld kan anders vertroebeld raken door de cortisonezalf.
 
Met vriendelijke groet, 
Greet Mentens

*****

Awel hier kan ik wat mee, ze gaat echt proberen om de afspraak van de 17de te verspoedigen, mij te helpen met de zorgen omtrent heidi en het heen en weer gemail werd steeds beantwoord. Ontzettend bedankt daarvoor dokter mertens, dat was echt fijn.

mijn volgend bericht van de dokter liet mij duidelijk maken wat ik precies moest doen voordat we naar Leuven gaan... 3  plekken niet insmeren zodat een biopten niet verkeerd getekend zou zijn door de zalf.

Haar mail: met de foto in bijlage
gelukt dit keer.
De bruine vlekken kunnen inderdaad passen bij sclerodermie, de rode vlekken vind ik zelf ook atypisch maar ik kan ze niet direct plaatsen. Ik zou zorgen dat er 1 rode en 1  bruine zone op de buik en 1 witte zone op de knie niet wordt ingesmeerd (desnoods teken je ze aan met pen). Ik heb al een mail gestuurd naar Leuven en hoop dat ze haar er sneller gaan zien, want eerlijk gezegd weet ik het zelf ook niet zo goed. Zoals gezegd, verwacht ik morgen antwoord.
Ik houd u op de hoogte, u mag mij ook mailen als er nog iets is. 


Nu gaan we wachten op een reactie morgen. En ook moeten er duidelijkere foto´s gemaakt worden van haar been. E.V veranderingen meteen doorsturen, zodat zei contact houdt met Leuven tot wij daar zijn aangekomen.
Duidelijke taal en daar houdt ik van...

Op naar morgen... spannend want wanneer zou het zijn, hoe eerder hoe beter, maar aan de andere kant is het eng! Je bent toch bang dat er iets is... nog erger dan Sclerodermie!!!

Maar dat is vooruit kijken naar iets wat we niet weten... er moet hoop blijven op een goede uitslag
Straks foto´s maken en hopen op betere die ik meteen door kan sturen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten