borduurbloemfan

maandag 27 juli 2015

verlofweekend: zondag

Op tijd staan we al langs ons bed, vandaag gingen we naar Bokrijk, maar eerst even naar de Albert Heyn wat inkopen doen. Weer veel te veel snoep verdween er in de kar, heidi snoept nu veel meer. Zelfs nog meer dan mij haha!!

Daarna alles thuis opruimen en we gaan naar Bokrijk.
Ik was er nog nooit geweest, maar wat is dat de moeite...

Laat de foto´s voor zich zelf spreken:

molens voor meel

gewassen ondergoed aan het drogen

de mooiste boerderijen zijn replica´s van echte woningen van families vroeger

de belgische trekpaarden vervoerden vroeger alles op het platteland

er was zelfs een aller schattigst veulen

onderweg was alles prachtig groen

een binnenplaats tussen het hoofdgebouw { achter mij} en stallen

mosterd maken op de oude wijze

schapen hoeden

en even lekker eten tussendoor

spinen { kind behoort niet bij ons}

prachtig nostalgische

watermolen

vroegere slaapplaats
Zo heb ik nog vele foto´s, maar deze sprongen eruit, je ziet gewoon hoe mooi het er is. En ik verschoot enorm van de ruimte en het groen...

groenten en kruiden werden er gekweekt

Maar dit jaar is er een jaren 60 voorstelling!!! Heel leuk om te zien, daar veel dingen nog herkenbaar waren, en andere juist héél herkenbaar waren voor mijn vrouw, die van de 60 jaren is...

mijn vrouw loopt langs typische jaren 60 reclame borden

vroegere tv´s


opkomen voor gelijkheid begon in deze periode

woonkamer

keuken

er is véél veranderd in de tussentijd haha!!

Na bokrijk gaan we nog mosselen eten thuis... heerlijke afsluiter van een leuke dag.


heerlijk


onze jongens zijn ook niet vies van mossels...

Na het eten verzorg ik mijn plantjes nog wat.... wat groeit het toch hard...






heerlijk om te zien

en dan uitbuiken... lekker rusten...




Heidi haar been verzorgd en het was wat warm, dus rusten, ze valt er van in slaap en mijn honden doen gezellig mee... Ondertussen borduur ik wat... en om 23.00u is het einde dag en maak ik iederen wakker en drie gaan er buiten nog wat drinken en / of behoeften doen, en vrouw lief eet nog wat en we gaan slapen... het was een geslaagde dag.

Vandaag { Maandag} doe ik het rustig aan, heb niet veel zin om iets te doen. Vrouw lief dwingt me toch om te helpen met schappen te hangen en trouwens aan te kopen en voor de kelder moet ik alles al op meten... bah!!! Maar vooruit om van het gezaag af te zijn haha!! En daarbij eenmaal de klus geklaard is het fijn... Dus dat gaan we zo maar eens doen, het aankopen is gedaan, nu het ophangen nog. Komt goed. 

Voor de rest alleen maar borduren en tv zien... ook eens heerlijk!!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten