borduurbloemfan

donderdag 23 juli 2015

vele terrasjes en drankjes op dag 4 van het verlof...


Om 7.30 u stond mijn vrouw alweer langs het bed, de honden maakten ons wakker voor naar buiten te kunnen en daarna stonden ze al aan de bak met brokken, dus maar meteen eten gegeven en is ze maar op gebleven met verschillende koppen koffie en een boterham. Mijn vrouw eet altijd in de ochtend, tegenover mij want ik eet niets tot ik honger krijg!!! En dat kan lang duren haha!! Niet gezond ik weet het, maar ik moet er nog niet aan denken om te eten, eerst wakker worden, dat heb ik echt nodig... het liefst met een tas thee.

Ik heb al een paar dagen dat mijn orchidee niet gelukkig is, één kant is helaas afgestorven...
Ben er echt kapot van...


Het eerste wat er gebeurt als ik op sta deze morgen is dit gezichtje... ´goedemorgen vrouwke, kom je buiten spelen???` haha!! Heerlijk...


Mijn vrouw is al actief bezig als ik om Half tien wakker wordt van geluid buiten in onze tuin. Ze is steentjes aan het verleggen. Als ik een koffie voor haar zet dan komt ze wel even, charmeur !!! haha!!
Dus koffie zetten en thee en eventjes samen babbelen.



Onze Rai lost niet en nog voordat mijn thee op is, sta ik met een balletje in de tuin, om eindelijk van zijn lieve smekende blik ´af ` te zijn...

hier ligt het balletje vrouwke...

dat maakt dorstig...

héél dorstig

en dan een kwestie van bijkomen
We gaan naar Valkenswaard weekmarkt en kopen broccoli en bloemkool, daarnaast nog boontjes, maar die maak ik morgen nog schoon. De bloemkool en broccoli ligt al fijn in de diepvries. We hadden ook nog aardbeien en kersen mee genomen, lekker fris!! lekker vers. Een bakje hebben we meegenomen voor mijn schoonbroer in het ziekenhuis, zodat hij ook wat gezond fruit eet in plaats alleen maar koekjes haha!!

Daarna gaan we nog naar de weekmarkt in ons dorp en eet ik daar een tomatenroomsoep, lekker!!
Dan nog naar ons café { heidebloem in Overpelt} om te sparen en eindelijk naar huis


Het avond eten is wat luxer vandaag met een heerlijke rollade... Na 1.5 u in de oven is hij heerlijk mals { ik bak hem eerst aan alle kanten aan en kruid hem} Op een lagen temp van 150°C en regelmatig nat maken met eigen vocht, creëer je iets heerlijks... 



En geniet mijn vrouw van een lekker menu:
rollade langzaam gebraden
bloemkool met witte saus { ik zonder} 
champignon roomsaus met grote stukken champignon
ui uit de oven { hier ligt de rollade op om deze uit het vocht te houden}
en aardappel kroketten  

Het eten was heerlijk....
Morgen nodigen we schoonzus uit, want er is nog voldoende...
Daarna gaan we naar schoonbroer in het ziekenhuis!

Nu ga ik mijn vrouw verzorgen, inwikkelen en nog wat borduren, heb juist twee pijnstillers genomen voor de reuma, want ik heb een opstoot { benen en handen}

Maar het was een fijne, iets wat zware dag vanwege de opstoot, maar vrouw lief heeft genoten van haar RAK dagje!! Morgen wat meer rust creëren, zodat ik niet aan platte rust moet gaan denken!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten