borduurbloemfan

vrijdag 17 juli 2015

vakantie!!! en update mijn vrouw haar eerste week Levertrexate.

De tijd gaat toch snel vooruit.

Het is al zomervakantie voor mij en mijn vrouw. We hadden vandaag al verlof daar we eigenlijk vandaag naar Leuven moesten, we hebben dit niet terug veranderd en hebben daardoor nu al vakantie. Heerlijk! We waren er aan toe vooral voor de acceptatie van de ziekte die mijn vrouw nu heeft en de veranderingen die ze doormaakt. Maar ook voor me zelf, want ik heb het ook niet gemakkelijk gehad met de diagnose waardoor ik vatbaarder was voor de reuma opstoot en snel moe was, diarree had en af en toe best chagrijnig haha!!

Ik ben iemand die graag alles goed doet, zo kreeg ik op mijn werk te horen van mijn hogere baas dat het wel VUIL was op de afdeling, verschrikkelijk vond ik dit, omdat ik het gevoel heb dat ik al zo achter de feiten op het werk aan loop! Maar het is mij gelukt om alles, maar dan ook echt alles schoon te krijgen gisteren, met de hulp van een lieve collega. Voila, maar stress gaf dat wel, maar ik ben ook weer iemand die zijn mening geeft en tegen mijn ploegbaas zei ik dan ook dat ik echt mijn best doe, maar maar twee sets handen heb!!! Ik kan niet alles, maar doe mijn best om véél te doen en nog meer dan ik in principe moet doen. Ik bedoel ik doe ramen controleren, meer niet!!!
Maar in mijn takenpakket zit ondertussen:
ramen controleren
poetsen { vegen van de hal, machines schoonhouden, werkplaatsen schoonhouden}
dossiers opbergen van de ploegbaas
D028 { rubber voor de ramen} knippen
controle blad bijhouden van de ramen die de deur uitgaan
stock bijhouden en op tijd bestellingen doen voor de glasplaatsers
en dan doe ik nog extra´s zoals plakband plakken op kruisverdeling enz...

Dus niet meer loon, wel meer voldoening voor mezelf, maar geen voldoening waard volgens de hogere baas, want door de extreme drukte heb ik gewoon handen te kort en hebben sommige dingen meer voorrang dan andere en nu had ik dus het gevoel dat ik faalde, en ik haat dat gevoel!

Zo´n gevoel heb ik nu ook tegenover mijn vrouw. Ze is ziek en we werken apart. Nooit in de laatste twee jaar heb ik daar moeite mee gehad, vond het heerlijk dat alleen zijn en alles op mijn tempo, maar nu faal ik als vrouw van en dat voelt moeilijk!

Want je komt thuis om 22.00u en hoort dat ze het moeilijk heeft met de gedachte dat haar knie nooit meer hetzelfde zal zijn, dat ze het wel een beetje moeilijk vind om niets te drinken{ van zaterdag tot woensdag niets, donderdag {gisteren} 3 en vandaag 1 en je wilt er voor haar zijn, maar je kunt niets doen, helemaal niets.

foto van vandaag 17/07, weer ingesmeerd en bank op!!

Het enige dat ik kan doen is haar verzorgen, zorgen dat ze weer de medicatie in neemt op de tijd die nodig is, zoals dit weekend 20.00u, haar insmeren, inzwachtelen en heel veel complimentjes geven haha!!! Ze doet het heel goed, ben trots op haar. 4 pintjes op een week is een waar compliment waard voor haar, en daar we iedere dag nog veranderingen op merken aan haar lichaam, neemt ze dat ook goed op! Soms heeft ze het er moeilijk mee en durft ze dat ook te uiten.

Ze heeft moeite met het plooien van haar knie, dit wordt steeds strakker rond haar knie en daardoor minder buigzaam. 2 nieuwe plakjes zijn zichtbaar aan het worden, een rond de enkel en een in haar bovenbeen. Onze aandacht is dus daar op gefocust. Aanstaande maandag eerste controle door de huisarts, we zijn heel benieuwd.

Maar er gebeuren hier ook leuke dingen natuurlijk, het is niet allemaal kommer en kwel!!!





Want mijn plantjes doen het wonderwel...

We hebben onze eerste aardbei op!! Samen gedeeld en het smaakte haha!!
De tomaatjes kleuren geel en nog even dan kunnen ook deze gegeten worden, en er komen er veel. De hele struik zit vol met bloemetjes, of uitkomende tomaatjes, prachtig!!

Nog een leuk feitje:

Aanstaande maandag mag onze jongste hond 4 kaarsjes uitblazen { figuurlijk gezien dus hihi!!} wat gaat de tijd toch snel...

onze prachtige jongen

Daarnaast heb ik 1 rijtje af van de kleur zwart bij het patroon Het Huwelijk!!


Het wordt een druk weekend, de verzorging en de tijden van de verzorging voor mijn vrouw, daarnaast komt morgen Yoena spelen { raico´s zusje} en om 16u komt daar nog yana bij, want mijn schoonzus blijft weer slapen voor een nacht. Dus 5 honden morgen... kom maar op haha!!

foto van afgelopen weekend toen ze kwam logeren voor twee dagen

2011, het lijkt al zo lang geleden... onze twee mooie pups al bijna 4!!!


Vandaag zijn we nog gan uieten om het verlof in te zetten, lekker mosselen!!! Heerlijk een dagje samen, genieten van het mooie weer, samen mijn tuintje verzorgd, en naar schoonbroer in het ziekenhuis. Nu na de verzorging, slaapt vrouwlief op de bank en typ ik dit...

Ondanks alles is het leven nog altijd mooi en ben ik dankbaar voor wat ik heb...
Mijn vrouw wordt misschien niet meer beter, maar ik heb haar nog en het had veel erger kunnen zijn, geen inwendige verklevingen was het beste nieuws ooit!!! Dat jaar komt wel goed, wat is nu een jaar, dat vliegt voorbij. We gaan al naar week twee van de kuur!!! Benieuwd naar de nieuwe week, zou haar been stijver worden? Nieuwe plekken, we zullen zien....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten