borduurbloemfan

dinsdag 28 juli 2015

verlofdag 6: maandag

Gisteren { maandag} wilde ik niet veel doen, maar achteraf is er toch nog wat gedaan.

Zoals in het washok het ophangen van schappen. In de winkel hadden we een goedkoop systeem gevonden waardoor we voor een 20€ gesetteld waren. Er waren twee dragers te weinig, dus na het uitmeten en ophangen kunnen we de tweede plank niet ophangen, maar pas over twee weken i.v.m. het bouwverlof en de daarbij behorende leveringen.


Mijn vrouw is er helemaal gelukkig mee...

Daarna wilt vrouw lief een cake bakken, dat kan ze alleen met hulp dus ik begeleid haar daarin. 

alles klaar leggen en starten maar, onze raico houdt de wacht en ligt echt niet in de weg hihi!!

alles erin en mengen maar

onze raico houdt haar goed in het oog!!

eindresultaat, schitterend, ze heeft dat geweldig gedaan!!!
Het is een vanille/choco cake...

Pas om 19u waren we hiermee klaar, daar deze cake een uur in de oven stond, even afkoele en wat borduren later kunnen we hem aansnijden en met twee nog wat warme stukjes gaan we richting ziekenhuis om schoonbroer te bezoeken! Vrouw lief wilde NIET alleen, dus toch maar mee gegaan. Het was er druk en schoonbroer had daar wat moeite mee en op een uurtje gingen we weg.

Schoonbroer gaat vandaag { dinsdag} naar het verzorgingsttehuis, hij staat er goed tegenover en is vrijwillig meegegaan. De A- dienst was ook absoluut niet zijn afdeling, iedereen wilt het beste voor hem dus we zijn blij met deze vooruitgang. Zijn broer, zus, vrouw en ons petekind zijn mee om hem te settelen en te begeleiden in deze nieuwe wereld. Wij gaan van de week, als hij op zijn gemak is kijken hoe het hem vergaat.

Na het ziekenhuis wilde vrouw lief weer een friet { we hebben al veel te veel friet gegeten in het verlof} dus op naar de kermis in lommel Barrier en niet veel later hadden we een frietje stoofvleessaus en gaan we naar huis. Ik verzorg na het eten mijn vrouw en zie dat haar been heel rood is en maak me zorgen, hopelijk is dat geen slecht nieuws. Want het is al even rood, maar nu was het wel heel rood, ik heb het idee dat het smeren van de cortisonezalf totaal niets af doet, maar vooruit insmeren, inwikkelen en rusten. 

Ik borduur daarna een kleurtje of drie...


maandag stopte ik hier...

Vandaag heb ik wel een pyama dag, ik heb haar gisteren al gezegd dat ik daar behoefte aan had. Maar dat wilt hier niet zeggen dat ik dan niets doe. Zo moet er gepoetst worden, de vele regen en zand maken van onze vloer juist een zandbak, dus er moet dringend gezuigd en gedweild worden. Ook boven is het dringend, in het verlof heb ik alleen een keer een schoon dekbed gedaan en stof geveegd maar niet stof gezuigd, dus dringende noodzaak daar...
Daarnaast vraagt de oven aandacht, afwassen en dat is dan ook gedaan, maar ook het fornuis is een schande naar onze kenmerken { wij dachten redelijk netjes te zijn!!!} maar de frietketel denkt daar anders over... dus daar moet ook iets aan gedaan worden.

Dan bedenkt mijn vrouw dat ik vandaag gemakkelijk 4 personen van mac ham en kaas kan voorzien { vers wel te verstaan} dus ze is nu naar de winkel voor kaas en ham en strak moet ik deze maken want schoonzus { van de man die nu in het verzorgingstehuis is} zou moeten eten en ze gaat vragen of ze blijft slapen... ik ben eerlijk als ik zeg dat ik geen fan ben van haar, en dat is zacht uitgedrukt, maar mijn vrouw wordt serieus kwaad als ik hier tegenin ga. Dus maar weer eens geven we haar de aandacht en kook ik voor haar. Maar ook petekind komt mee...

Daarna terug rust en borduren, meer niet!!!

Ben  benieuwd...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten