borduurbloemfan

zondag 28 juni 2015

sclerodermie




SCLERODERMIE!!!!

ofwel bindweefselziekte



Afgelopen donderdag moest mijn vrouw voor een onderzoek naar de Dermatoloog, en ze kwam terug met deze benaming voor de aandoening die al 5 maanden een aanslag maakt op haar been. Zie hier voor meer info over de ziekte https://nl.wikipedia.org/wiki/Sclerodermie


Weken hebben we rondgelopen met het gedacht van overbelasting, tekenbeet en schimmelinfectie, nu denken we ´was het dat maar` maar we moeten vooruit.


We krijgen dinsdag of donderdag te horen of het de milde of de ernstige vorm is, maar het is ongeneeslijk, en dat is voor mijn vrouw een hele slag, dikke tranen de donderdag avond toen ik thuiskwam van werk! 


Het gaat haar nu weer, met twee soorten cortisone houden we de ontsteking nu onder controle die zich vormen op haar been en nu ook op haar voet, ook haar knie begint al littekenvormen te vertonen. 


Met liefde wordt ze omringd door zowel mij als door haar jongens, ik verzorg haar been iedere dag, ik bel haar zoveel mogelijk als ik op het werk ben en sms regelmatig, mijn baas is op de hoogte van de ernst van de situatie en heeft me permissie gegeven. Ze werkt zelf ook nog gewoon, want wandelen gaat goed, maar kom er nooit aan want ze gilt het uit van de pijn!!


Is er iemand die dit leest die ervaring heeft met deze ziekte, of iemand kent, we zouden graag meer willen weten, want van internet zoeken worden we alleen maar treurig...

Hopelijk krijgen we de milde vorm als eindresultaat en blijft het bij een littekenbeen...

Beter nieuws is dat ik zowat van mijn opstoot aan het genezen ben en van 3 zaldiar al naar 1 per dag zit en geen spierverslapper meer neem.

Positief twee is dat de caravan verkocht is sinds vandaag, ook een heerlijk moment, een last van onze schouders

positief drie is
het gaat de goede kant op 

dat bovenste is zo goed als allemaal zwart

het laatste punt dat ik jullie niet wil onthouden, wij zijn nog altijd in het rijke bezit van onze drie schatten van honden,toch een mooi detail want onze yenzo is er toch al bijna 12...



iedereen nog een fijne zondagavond



2 opmerkingen:

  1. dank je wel, ja we zijn erg geschrokken en we hebben nog een lange weg te gaan. Maar ze komt er wel...

    BeantwoordenVerwijderen