borduurbloemfan

dinsdag 9 juni 2015

Mijn kruiden/bloemen/groenten hoekje



Mijn tuintje

Wij hebben een grondoppervlakte van 6.96a en toch gebruik ik daarvan dit heel klein stukje!!!!!
Onze tuin is door de verbouwing een echte werftuin geworden, veel zand, weinig leven!! Op onkruid na dan, want dat komt echt door de dorste gronden naar boven!!

We hebben  { uhm hadden!!} veel gras achter, nu een zandberg door de speelgekte van onze raico.

Laat ik even duidelijk zijn dat ik ook heel veel STEENTJES heb en ik haat steentjes!!! HAAT ZE!! en mijn drie jongens HATEN die steentjes even hard... Maar ik kan het nu nog niet veranderen, het kost heel veel geld om de tuin te creeren die ik voor ogen heb!

Ik zou het lieft van voor een klein tuintje willen met bloemenschoon, daarnaast klinkers tot aan de garage, naast het huis door naar ons middentuin, waar nu dus mijn kruiden tuintje is!!
Daarnaast wil ik gras van achter voor de jongens, maar ook wat vaste planten!!! Gewoon voor de mooi!!

Maar ik heb dat nog niet en ik wil wel gezelligheid creeren in ´mijn `hoekje, hier zitten we, drinken we op ons gemak iets, bbqen we enz... dus dan zou een mooie omgeving toch deugd doen.

Dus zo gezegd, zo bijna gedaan...





in een hoekje dat ons scheidt van de buren komen deze twee te pronken...
het zijn 1 jarige...

Ik heb 3 jaar geleden ook 1 jarige gekocht en die heb ik dit jaar door verwaarlozing dan toch moeten wegdoen... hopelijk heb ik weer evenveel liefde voor deze twee 1 jarige...

zijaanzicht

bovenaanzicht

zijkant, 2 schattige roze bloemetjes en leuk madammeke...!!!


Iets dichterbij zie je hoe de kleuren toch wat uitspringen, maar toch subtiel zijn tussen al die kruiden...


Er zitten apartjes tussen
Smaken die nog ontdekt moeten worden...


Voor het eerst is er in huize Dirkx-Steevens ook een tomatenplantje...


En aardbeien plantjes...

Wat heb ik gepland?
munt 1x
kervel 1x
laurier 1x
bieslook 1 x
knoflook bieslook 1x
aardbeien kleintjes 2 x
Tomaten plantjes 2x
krulpeterselie 2x
Bladpeterselie 1 x
Colaplant 1x
Kerrie 2x
Pijpajuin 4 x
knolselder 2x
Tijm 2x
citroentijm 1x
en koriander 1 x

En dan niet de bloemetjes in het wit, roos en paars vereten, leuk voor de bijtjes en voor het oog!!!

En als dit allemaal gezellig groeit en went aan zijn nieuwe bak gaan wij lekker genieten en gerechtjes maken!!!

Jummie!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten