borduurbloemfan

zaterdag 6 juni 2015

op zijn zaterdags....


wat gedaan vandaag???

Mijn vrouw is vandaag eerst gaan werken tot 12.00u, dus een rustige ochtend was het begin van de dag...om half negen ben ik opgestaan, heerlijk!!!Als de honden eten hebben gehad zijn die weer lui en gaan snurken haha!!

Ik veeg wat in huis, maar veeg eigenlijk meer aan de kant dan weg!!! Het is hier zo een bende met drie honden! Maar ja, zondag maar even zuigen, vandaag geen zin hierin!

Dan ga ik mijn boeken uit de garage halen, die moeten schoon gemaakt, gecontroleerd worden en er moet een bedrag op geplakt worden... het zijn er maar een paar!! uhm!!



Veel van de boeken zijn waargebeurd...dat zijn boeken die ik zeer graag lees!

Het zou een mooie opbrengst van rond de 400€ waard moeten zijn, wauw!!!

Dan komt de vrouw thuis, dien eet wat en ik kleed me om in weer andere kleren, want de kleren die ik aan had waren vuil!!! Raar, vuile kleren, hoe zo dat komen? hihi!!! We zullen blij zijn als onze tuin geen woesternij meer is...

We gaan op sjok vandaag, we rijden naar een meubel winkel in Heusden zolder, maar uhm nee dat is drie x niks... wat een ... winkel!! Echt niet mijn ding, dus binnen 5 minuten staan we buiten...

Maar we combineren het gewoon gezellig met een uitje bij Bruno corner haha!! Ik eet kippenvleugeltjes en vrouw lief een stuk pizza... en we doen mee met een wedstrijd voor een jupiler bbq!!

Daarna rijden we door naar pelckmans een tuincentrum in Lommel waar je enorm veel keuze hebt... ik kom er heel graag, maar net als bij hobby´s, gevaarlijk om mij daar ´los `te laten hihi!!  Toch een flink bedrag uitgegeven, typische imke! Ik heb een kruidenbak gekocht, iets wat ik al 2 jaar wil en ik dus lang heb uitgesteld!! Maar nu is het dus echt in mijn bezit...

En de kruiden die zijn er ook al
bieslook
munt
peterselie
rozemarijn
laurier
basilicum
tomaatjes 
aardbeien 2x
tijm 2x
en leuke bloemen voor in andere potten...

We moeten alleen nog zand, die was daar wat prijzig, want ik moet veel zand hebben!!
Die gaan we morgen vroeg halen, komt helemaal goed!!

En mijn orchidee heeft eindelijk voeding, daar denk ik dan ook wel weer aan hihi!!



nog te pronken in de kisten, te wachten op verpotting!!

dat ziet er toch heerlijk uit strak, en gezond, maar jong toch!!!

Daarna eet de vrouw daar wéér een broodje, maar dit keer eet ze een hamburger { half!!!} ik wilde een fris ijsje, maar meneer deed geen bakjes maar alleen hoorntjes, ik ben te verwend en vertik het om er dan een te nemen!! maar neem een fanta inplaats...

Zoals je ziet ben ik absoluut niet gezond bezig, oeps!!

Ach we rijden weer door en rijden richting de jumbo in het Nederlandse Luysgestel, waar het relatief rustig was... na een veel te hoog bedrag {let wel dat we bijna niets meer op voorraad hadden en ik daar slecht tegen kan!!} gaan we richting huis...

In de kar zit FRUIT hihi!!! veel fruit!! zoals een trio van bessen, aardbeien en druiven
Ook de paprika´s pronken mee als trio van oranje, rood en geel...

Maar ook aan de innerlijke mens is weer gedacht met bevroren pizza´s voor luie momenten, vlees voor een maand en chips!!! Ik ben er letterlijk verslaafd aan, en heb geprobeerd te minderen en blij toe dat het lukt want anders at ik een zak per dag op denk ik!! Mijn lievelings is cheese union van lays...

Maar de yoghurt compenseert dat schuldgevoel wel weer met mijn cruesli hihi!!


en ook de bloemkolen maken het schuldgevoel beter, eentje voor morgen en eentje voor den diepvries..... goed bezig!!!!




We zien dat het restaurant weer heropent is, maar we doen het niet, nee nee!! We rijden naar huis, heel knap vinden we beide!! Maar we hadden diepvries producten bij, dus we hadden een excuus!!!


Onze yenzo is blij dat we terug zijn, kan hij weer gerust zijn... hij ligt toch zo prinsheerlijk op zijn kussen!! En dat we weer eens aan onze jongens gedacht hebben mogen duidelijk zijn met de foto hieronder...


Onze raico en yenzo zijn te mager aan het worden, we moeten ze wat meer gaan geven, ze maken meer energie op dan ze opeten...dus in plaats van 1.5 bakje eten gaan we naar 2 volle bakken eten...
Hoe dit kan is een raadsel... want ze zijn wel gezond dus....
Maar we gaan maandag bellen voor een bloed onderzoek bij onze yenzo... met zijn leeftijd kun je niet voorzichtig genoeg zijn... als ik zijn boekje na kijk { ik schrijf ieder bezoek aan de DA op in een boekje en weet dus precies wat en wanneer onze jongens iets hebben gehad of ingenomen} in ieder geval is het ruim 1.5 jaar geleden...

Onze darco moet juist blijven dieeten, die jongen heeft een aanleg haha!! precies zijn vrouwke en baasje!!!

over het baasje gesproken als we thuis komen doe ik altijd alle boodschappen opruimen, de diepvries producten opschrijven en scheiden in porties...
De andere producten zet ik netjes op datum in de rek en koelkast... heerlijk dat is opgeruimd...
Ondertussen start de vrouw het grasmachine, want echt we wonen in een oerwoud en ben het een beetje BEU!!! Zo slordig zijn wij niet { meen ik zelf toch!!hihi!!} Dus ondanks haar hooikoorts gaat ze er tegen aan en pas drie uur later is ze klaar....

Met een geweldig, voor zover als mogelijk, resultaat

Ik help haar even met wat basis dingen zoals kabels omhoog houden, toekijken, raico bezig houden   { bal spel tot vervelends toe voor mij hihi!!}toekijken en roepen hoe goed het gaat en wat een verschil het is en een poort verzetten en na nog eens gekeken te hebben en stiekem een foto te hebben genomen verdwijn ik in mijn hobbykamer en creëer een kaart voor de verkoop!!!



2 uur later kom ik naar beneden, is vrouw klaar en krijgen de hondjes nog wat lekkers en ga ik mijn pyama aan doen, het is 22.40 en rust tijd!! Met een youtube filmpje van craftybit een kaarten maakster, een blogje schrijven en zo meteen wat hapjes { ongezonde!!! maar wel lekker} sluiten we onze zaterdag af... en sluipt de zondag al dichterbij!!

een fijne nacht...

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten