borduurbloemfan

zaterdag 30 augustus 2014

pagina HH is af en update Ijsberen...

dag lieve lezers...


Er is weer een dagje van het weekend om... weer veel gedaan!!

We zijn onze pelletkachel gaan bestellen...zie hier... Het is een mooie grijze geworden, simpel van design, gene poespas... We kregen er nog een promo bovenop vanwege de opendeur dagen...
- 900 kilo pellets
- cleaner
- gratis plaatsing
- 2 jaar garantie

Het ging vlotjes, mijn vrouw is gerustgesteld en we hebben weer lekker veel geld uitgegeven!!!
Maar we zitten er warmpjes bij in ons nieuwe huisje { waar dit weekend weer niet aan gewerkt is... grrr!!

Maar daarbuiten om, we hebben lekker gegeten bij de Quik, al was het niet helemaal mijn ding, geef mij maar een lekkere verse kom soep, ben ik veel gelukkiger mee haha!!
Maar het was wel een gezellige ochtend...

In de ochtend hebben we geslapen als een roosje nu er geen bouwlui waren, de honden knorden ook nog rustig tot 09.00u, ik heb heerlijk liggen borduren tot een uur of 11 en toen zijn we vertrokken...
Ik borduurde nu aan Ijsberen.. het verloopt vlotjes


de bolle kontjes die ze lekker warm houden toen zich overduidelijk op het mooie blauwe stof, maar dat zie je op de foto moeilijk vind ik!!


Ik heb ondertussen dus echt niet stil gezeten, heb het tweede kontje !! af, en ben volop aan de onderkant bezig en dat vlot ook goed!!

Daarna dus naar de groene kachel, de bestelling gedaan en langs een borduurwinkel voor 434 en Ivoorwit voor ijsbeertjes { wit wordt veel gebruikt, maar het patroon geeft niet aan hoeveel garen je nodig hebt, dus had ik er maar 1 uiteraard} Ik wilde gaan voor alle 31€, maar ik kreeg meteen een lang gezicht, dus heb ik maar gekozen voor het belangrijkste haha!! Ach ja, ze heeft ergens ook gelijk en uiteindelijk win ik toch, kwestie van de aanhouder wint!! haha!! Maar heb daar dus 434 en ivoorwit gevonden en dat was hier, sorry maar ik verschoot enorm van de prijs...2.90€ moest ik betalen voor twee stuks!!! Dat is serieus veel vond ik!!

Maar ze was zeer vriendelijk... en tja ze moet er natuurlijk van leven en daar had ze het serieus moeilijk mee, maar ze hield van haar winkeltje zei ze... ik schaamde me bijna dat ik ´alleen`maar garen kocht, want je gunde haar meer, maar ook de prijzen van de pakketjes waren hoger dan bij Anneleen, en ik ben ook heel erg over Anneleen te spreken, ze is vriendelijk, enthousiast en modern met haar borduursels... ze schrijft een boek, komt in de krant zie hier... en staat ook op verschillende markten en nog zoveel meer, ze begint binnenkort ook met een winkeltje aan huis!! Kortom het kan niet op voor Anneleen en ik zie ze graag haha!! Het is een toffe, jonge vrouw van mijn leeftijd en heeft de zelfde interesses en dat is altijd fijn, hoop dan ook zeker eens in haar winkeltje binnen te springen als ik verjaar... en dat is nog maar twee weken!!

Maar terug naar het winkeltje in Houthalen, waar ik langs kwam toen we naar huis gingen en ik veel moest betalen voor de garen, maar wel een leuke babbel had met die lieve vrouw... trouwens ik las juist op haar site dat ze 8 kinderen heeft!!! Drukke dame haha!!


Met naar huis gaan had ik dit in mijn handen...
Reclame folders van Lanarte en Vervaco, een klantenkaart, de bon en de gewenste garen...


Deze pauw is prachtig en is van vervaco, de nieuwe lijn die uit gaat komen...


Net als deze wolven die voor gedrukt zijn op de stof...


En deze dieren, die klein uitvallen dus een Quik stitch zijn!!


Deze van vervaco zijn ook te koop bij Anneleen...


En hier de bon!!!


En om reclame te maken voor haar deel ik haar business kaartje, woon je in de buurt? wip eens binnen, ze heeft ook leuke aanbiedingen... gemiddelde pakket prijs was rond de 30 tot 60€


en JAJAJAJA mijn garen, zo gelukkig!!

Ik kwam bij mijn vader aan met mijn vrouw om te gaan douchen en zei tegen mijn vader dat het schandalig duur was geweest deze dag, maar gezellig, maar hij bemerkte alleen maar dat ik bij anneleen duurder uit was gekomen vanwege de postprijs... tja, dat zou kunnen!!!

Het was gezellig bij vaders en zus, maar al snel moesten we door want om 17.00u was er een voeger voor een offerte... die kwam uiteraard pas rond 17.45u  haha!! Maar dat gaf ons tijd om even te relaxen en mij om ?.... HH af te maken!!!

geweldig om te zien vind ik...


haar vader jan


haar moeder corry...

Als corry er helemaal op staat { volgende maand met de volledige rij} doe ik nog eens een update foto met mijn vrouw... Dan kun je zien op wie ze trekt wat betreft haar uiterlijk!! Ik vind haar vader...

Nu ben ik aan het lezen op de blog: dit en deze, de laatste is een kaarten maken blog... echt intersant en zo mooi!! Een hele mooie hobby, maar ik houd het toch lekker bij borduren, want ik heb geverfd op een blauwe maandag, maar het al op gegeven, het kruisjes zetten trekt mij zo, dat ik geen ´tijd`heb voor een andere hobby!!

Op Youtube volg ik op het moment deze mevrouw en natuurlijk mijn op de 300 andere die ik volg... Prairi die ik van de week keek heb ik af, maar K/werner moet ik nog verder doen...

Ook heb ik via mijn fb een site door gekregen met Freebies... echt alles is hier te vinden, super!! Maar ik koop ook heel graag { te graag!!} 

Ik ga jullie laten en wens jullie een fijne zondag voor morgen met niet teveel regen...
Lieve en warme gr imke


3 opmerkingen:

  1. Had er nog nooit van gehoord een pelletkachel maar heel erg leuk een echt brandend vuurtje.
    Geweldig leuk je ijsberen je ziet ze tevoorschijn komen.
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Af en toe koop ik ook los stukje garen hoor, dat is dan wel duurder natuurlijk maar ach...die winkels moeten ook leven, en van dmc worden ze denk ik toch al niet rijk! Prachtig is je borduurwerk, heel mooi hoe de gezichten te zien zijn.

    BeantwoordenVerwijderen