borduurbloemfan

zaterdag 5 april 2014

zoveel in 2 dagen

Er is veel gebeurd op twee dagen niet bloggen....

Onze darco heeft zich verschrikkelijke pijn gedaan, we hebben lekker gegeten, er is nog wat inkopen gedaan, er is gewerkt aan de voortent,en opgegeven en op tweedehands geplaatst...
Heel veel dus... via foto´s laat ik het vandaag allemaal wel eens zien:

Wat en hoe zie ik jullie denken, wat doet jullie lieve jongen in een bench!! Awel zal het eens uitleggen, het kieken mocht van mij mee op wandeling!! Iedere hond gaat hier om de beurt!! Eerst was Darc aan de beurt, geweldig vond ie het, hij rende alle kanten van de hei in en genoot zichtbaar van alle ruimte... Daarna yenzo, weer loste darco niet en ach kreeg het niet over mijn hartje en tegen de regels in ging hij weer mee, hij doet alsog hij niet juist in de hei was geweest en gaat heerlijk rond!! Zijn neusje volgend... Daarna yenzo en darco naar huis en pak ik het balletje van raico en neem onze wervelwind mee, die vind het heerlijk om er te rennen zo snel als zijn pootje hem kunnen volgen, maar nog leuker is rond gaan met de bal in zijn bekkie en ik maar gooien!! Onze darco je raadt het al, was wéér mee, de derde keer al, en ook al was hij stikkapot, hij loste niet!! Onderweg in de hei rook hij al een konijnenspoor, heerlijk om hem dan zo te zien janken en snuffelen, druk dat ie dan is, zijn moeheid helemaal vergeten!! Maar iets verder komen we bij de electriciteitscentrale en daar zit ook een konijntje, van paniek springt het tegen de draad en verschiet en valt achterover, darco zag het en draaide om op een meest ongelukkige manier en met zo´n rotvaart dat zijn pootje bleef staan, maar de rest mee draaide... ik heb hem nog nooit zo horen janken als die dag!! Ik verschoot en ging kijken maar was te laat, het konijntje had zich zo verschoten dat het onder de draad door ging en probeerde te ontsnappen, raico en darco erachteraan, al mankend en joelend!! Ze kregen het niet te pakken, gelukkig!! Maar mijn hondje had zichtbaar pijn, hier moest ik iets verzinnen want ik had ook onze raico bij en we waren een stukje van huis!! ik probeerde of hij dan toch nog kon lopen tot thuis, maar dit was een marteling voor hem... met een kloppend hart heb ik hem vastgebonden en beloofde hem zo terug te zijn, ik liet hem achter en ging met raico naar huis {5 min wandelen} en hoopte dat niemand zou denken dat ik mijn hond verlaten had, slik!! Snel naar huis, ondertussen hoorde we de verlatingsangst van darco tot ver gelukkig!! Daardoor wist ik dat hij er nog was, de auto gepakt, snel er naar toe gesjeesd en hem in de auto gezet... mee naar binnen en de DA gebeld... ik mocht meteen komen.... daar even moeten wachten en hij was gewoon darco, vond het niet zo gezellig, maar het leuke berner senner pupje genoot wel zijn aandacht, ook het teckeltje was gezellig snuffelen!! Ze mochten wel niet in de buurt komen want dan grommelde hij een beetje, van de pijn denk ik, daar hij normaal niets van iets aantrekt!! Na een kleine controle meteen in slaap gedaan {lees roesje} en foto´s, meneer heeft een zware operatie in het zicht, en wij een ferme rekening!!! Want hij heeft een gescheurde meninscus en kruisband, de knie staat scheef tegenover het bovenbeen... dit wordt niet gemakkelijk voor ons vriendje, want hij rent zo graag!! En snuffeld zo graag, en dat gaat nu allemaal een tijdje niet!! Hij moet rusten... rusten en rusten... en een operatie volgende week {exacte datum moet ik nog krijgen}


Hij krijgt medicatie tegen de pijn mee, 2x 1/2 per dag bij eten, daar heeft meneer geen moeite mee, die gaan meteen met de rest smakelijk mee naar binnen... eenmaal veilig in de auto betaal ik al een rekening van op de 100€ voor foto, medi en consultatie... de operatie wordt geschat op 500€ en de controles dan nog en dan denken we aan het eind van dit onfortuinlijk gebeuren een duizend € kwijt te zijn, veel geld...een collega van mijn vrouw zei ´dat is wel veel geld, zou je hem niet beter laten inslapen?`WAT? waarvoor, als je een hond hebt heb je onkosten, wij hebben gewoon pech!! En daarbij voor een mens doe je dat toch ook niet? Ze zijn evenveel waard in mijn ogen... vond het gruwelijk om aan te horen, alé inslapen hoe kom je erbij?


In de auto bel ik naar mijn vader, maar die is niet thuis... ik zeg tegen mijn jongste zusje wat er gebeurd is en ze vind het heel erg!! Pap vraagt ´s avonds op FB hoe het gaat, bellen was er blijkbaar niet meer van gekomen!! Meteen afgesproken dat ik géén uren van huis ga, en zondag dus niet kan komen en hij tot hier moet komen.. zo gedaan en af gesproken en morgen komt ie dus {waarschijnlijk met zus hihi} Thuis slaapt darco nog uren in de heerlijke koele bench, maar ik zie hem bibberen en geef hem een handdoek, hij laat hem liggen en beweegt niet, heeft heel veel zelfmedelijden hihi!! Maar een beetje eten gaat er wel in, heeft hij meteen een pijnstiller seh!!


Thuis pak ik mijn geleverd pakje open, ik heb weer leuke hebbedingetjes en mijn 4 boekjes, de suikerkoekjes gaan morgen gemaakt worden denk ik!!

Altijd leuk om na een tegenslag zoiets te zien...


Daar er véél wordt gestolen in de vorm van GOLF VW, heeft mijn vrouw een slot gekocht, nu nog wennen en dan voelt ze zich weer veilig!!


Darco is ondertussen nog niet wakker...


En ook yenzo snurkt een toerke mee...


Eindelijk leven in de brouwerij, we zijn uren later!!! De vorige keer was ie sneller wakker, maar nu heeft ie van de rust genoten... Ik doe de andere twee even in de hal en hij gaat een plasje doen, niet van harte.. piepend en niet uit de bench durvend!! Met het optillen van zijn edele achterste durft ie de stap te wagen... maar de steentjes buiten vind ie maar pijnlijk, maar eindelijk om 21.00u ´s avonds eindelijk een verlossende blaas hihi!! De aanhouder {ik dus} wint!! En een koekje voor meneer.



Deze morgen was ie fit, mar hij durfde nog niets.. al helpend door de dag heen ging het hem stukken beter!!


Bij peter ga ik snel champignonnen en paprika geel en rood halen, met nog een beetje geld over pak ik deze aardbeitjes mee.. mmm lekker


Door het gedoe van gisteren is saté´s maken erbij ingeschoten, mar ik heb het goed gemaakt, heb er zelfs met ui en paprika gemaakt, vind de vrouw heerlijk!! De grote hebben drie vleesjes en de kleintjes twee.. een hele berg is er gemaakt en schone zus E en schone broer P hebben er al van mee geprofiteerd, die hebben een deel mee!!


Als middagmaal is er een vegatarische omelet: champignon, ui, knoflook, tijm,pijpajuin, p/z, prei, paparika geel, paprika rood. Even aanstoven...


De zelf gedroogde peterselie wordt erbij gepakt...


En de hele massa wordt bij 4 eieren gedaan, samen met nmk en zout, en wordt los geklopt...


Ondertussen is de vrouw druk bezig met een zeil schoon te spuiten... die gaat over de hondenaanhangwagen... 


Rai vond het mateloos interessant...

Ik had nog marinade over en dacht dan pak ik wat ´vergeten`vlees en doe nog even door, in de diepvriezer vond ik oude spek voor zuurkool en spieringen... die mochten de gelukkige zijn...


Zo wordt er echt niets verspild...


Ondertussen is mijn maaltje bijna klaar, met het verse brood en wat boter is het heerlijk!! Maar machtig, de helft blijft over... Maar op het einde van de dag merk ik een drastische vermindering? mijn vrouw is een echte tussendoor eter en snoept er op los...


Als we de tent willen gaan zetten, gaat meneer gezellig mee, hij mag in de veiligheid van de caravan vertoeven zodat rai en yenzo toch los kunnen... gezellig, hij vind het helemal niet erg!!


Maar helaas zit er weer wat tegen, de tent is te klein, we hebben een caravan gekocht met een te kleine tent, na overleg met de verkoper komen we overeen dat dit een wintertent is... achteraf ook niet waar, gewoon een voortent, maar niet passend bij deze hobby caravan van 9.20 cm, balen, want hiervoor kunnen we niets doen, een andere krijgen zit er niet bij in, want het is een tweedehands zaak en die hebben het ook zo gekocht van de eigenaars... een nieuwe bij hun kost ruim 70€, dat wordt verder zoeken... via een vriend T vinden we een goedkope zaak in ned, en daar kopen we er een voor 465€, nog veel geld, maar we beseffen dat we niet anders kunnen, nog eens bedot worden via kapaza ofzo is te duur... en ik houd het aankoopbewijs bij en als de caravan verkopen kunnen de mensen kiezen... anders verkoop ik de tent apart!!
De andere tent {die op de foto} staat ondertussen al te pronken op tweedehands.be... hopelijk doen ze een leuk bod en zijn we hem spoedig kwijt, met wat we ervoor kunnen krijgen, is het een vermindering op de aanschaf van de nieuwe!! Dat dan weer wel!! Volgende week wordt de nieuwe geleverd { ze leveren gratis boven de 50€}... mijn vrouw zet hem met vriend T dan meteen recht... Want de tijd begint te dringen


Ondertussen vermaak ik mij prima...


Wennen de jongens aan de verhuizing, want ook de waterbakken zijn naar achteren verhuisd


Darco vertoefd nog altijd in de carvan, en krijgt het warm, dus de twee andere pipo´s even vast en meneer mag even een toerke rond doen...


Daarna mogen ze weer los en is darco weer veilig in de caravan... Yenzo heeft de nieuwe plaats al inwijding gegeven hihi!! Drinken dat ze kunnen, gemiddeld twee gieters per dag!!


Raico vind het wel gezellig al die drukte, vrouw is bezig met de hokken schoon te maken en dat is hard nodig! Ik maak ze wat droog met de trekker en zo werken we samen... en ik hou me bezig met rai en zijn bal...


Het is al en hele bedoeling, maar er moet toch echt nog een tent bij...


Rai wilt even duidelijk maken dat hij zin heeft om te spelen...


En kan dat zo heerlijk doen, legt de bal voor je neer en kijkt verlangend... dan kun je toch geen nee zeggen, na een minuut of tien is ie kapot!! Zo leuk, maar met deze temp heel vermoeiend...



ja genieten geblazen...

even kijken of alles goed is met broer...



Ook de caravan krijgt nog een wasbeurt van de vrouw...



En yenzo gaat een kijkje nemen in de partytent hihi!!


Nu slaapt hier alles, raico langs de vrouw bij de bank.. de vrouw op de bank, hihi!! Darco niet in de bench maar fijn los in de mand van raico... en dat gaat goed, ze laten hem met rust!! Jippie!! En onze yenzo op zijn deken... en ik ga ook zo rusten... de dag was weer heel beweeglijk!! Op naar morgen, een vader teleurstellen {we hebben tegenslagen en de grote bedragen die hij vraagt zijn niet te lenen bij ons, darco met duizend euro de  tent...nee ik weet niet hoe ik het zou moeten doen!! Zonder onszelf te snijden!!} maar moeilijk is het, want droom er zelfs over, voel me een slechte dochter, zal blij zijn als het gedaan en voorbij is...

Ik ga jullie laten en wens jullie een mooie nacht... lieve en warme groeten imke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten