borduurbloemfan

donderdag 10 april 2014

de dinsdag, woensdag en start van de donderdag per foto


Nu onze darco niet los mag, denkt Yenzo er het zijne van, hij pikt het mandje van Daro in en probeert lekker te liggen haha!! Helaas hield hij juist lang genoeg vol voor een leuke foto...


hij begint het al wat beu te worden die bench, het is dinsdag {dus hij moet nog heel lang}, maar qau gezondheid gaat het goed vooruit... hij hinkt er vrolijk op los als hij zijn plasje mag gaan doen, even wat snuffelen hoort er voor darco dan helemaal bij...
                                                                Woensdag

Om toch wat zonnestralen op te vangen, zetten we zijn lekker liggend mandje buiten neer... als je goed kijkt zie je dat zijn riem omhoog gaat, ik heb hem vastgemaakt aan de deurklink om te vermijden dat hij plots weg gaat en zo heb ik de rust en zekerheid dat ik het huishouden even goed kan doen...


Volgens mijn vrouw was hij gisteren {woensdag} veel aan het lekken aan zijn pleister, toen ik thuis kwam deed hij dit even, denk dat het begint te jeuken... maar tot nu toe zit het er nog netjes op!! Hij blijft er best goed vanaf.... we hopen wel dat de haartjes rap weer terug groeien haha!!


we hebben weer een aankoop gedaan {deze wordt later weer door verkocht}  we moeten tenslotte ergens onze kleren kwijt, we hopen met deze éne toe te komen, de prijs 25€ is veel, maar wel de goedkoopste na weken rondkijken...



Ook heb ik meel moeten inkopen, de pantiqeu is nieuw, is nu juist klaar en wordt morgen  {vrijdag} voor het eerst gegeten, ben er dus heel benieuwd naar, tot nu toe hebben we de meergranen het liefst... Natuurlijk worden korsten en oude broodresten weer bewaard en door mij gebakken en er paneermeel  van gemaakt...


Ook het fruit is weer aangevuld, hmmm lekker... weer kostelijk door de blauwe bessen, 15€... daarbij 2 kilo mandarijnen, ze zijn zo lekker zoet en sappig...


Ik had nog heel veel erwten in de vriezer, ze werden maar niet gebruikt!! Jammer, ik googlde even wat rond en kwam op erwten stampot uit, lijkt me lekker... Dus de erwten werden kort gekookt!!


De ui wordt gebakken...


net als de spekblokjes...


Tijdens deze werkzaamheden mak ik ook een ananas schoon, lekker zo vers...


We eten er worstjes uit de vriezer bij {bij dit gerecht had ik alles in huis}


Ik eet vandaag op het werk een fruit mengeling van peer en ananas, een fruitmengeling van druiven, mandarijn en peer voor in de yoghurt, hhhmmm was het maar al pauze...


Maar hier thuis eet ik een lekker bordje winterkost... {mij smaakte het heerlijk, helaas vond de vrouw het niet haar ding, dus er kan een deel in de vriezer om te dienen als snelle maaltijd!


                                                                Donderdag!!


Darco vind het niet leuk om zoveel vast te zitten, maar helaas het is voor zijn eigen bestwil, op een gegeven moment geeft hij zich ook wel weer over en gaat slapen haha!! Maar de kwispel werkt nog trouwens... niets mis met de kwispel


Moeilijk om néé te zeggen bij zo´n lief koppie...


Mijn brood {pantiqeu} is mooi gelukt... nu afkoelen en eruit, dan kan de vrouw het snijden...


Omdat de vrouw het eten van gisteren niet lekker vind, verzin ik vandaag wat anders voor haar, ik ga bij peter de groenteboer boontjes halen voor één persoon en aardappelen... er wordt ui gesneden en kleer gezet in de koelkast... ze moet deze nog bakken naar wens


De bootjes zijn gedopt en gewassen en staan klaar in een pannetje om te koken...


Haar schnitzel is klaar voor te eten, alleen even in de magentron warm maken en ze kan eten als de rest klaar is... aardappeltjes wilde ze op de markt gan halen bij de kiekenbakker... ze gaat lekker eten vandaag... ik en vrouw weer gelukkig!! 


Daarna de afwas dan maar.... huisvrouw {werkende voor 40u bij profel} de taken stoppen nooit, er is altijd iets te doen... afwassen dus maar... na een blogje!!


Met een lekker tasje thee en het eten van gisteren..

Ik heb dinsdag nog goed kunnen door borduren, zal er een foto van maken en nog eens laten zien...

Hoop van het weekend nog wat te kunnen doen, de tent komt maandag pas {moesten een nieuwe tent kopen omdat de vorige niet paste, lees BALEN!!} De verhuis gaat wel zaterdag door.... we gaan uit ons huis... ben benieuwd!!

Nu ga ik afwassen, onze yenzo en raico vast zetten, zodat darco nog kan genieten van een paar zonnestralen... en dan werken tot 22u

lieve en warme groetjes imke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten