borduurbloemfan

woensdag 2 april 2014

geen zitkont!!

Nee echt ik wil rusten en borduren...
dag 42

Maar er kwam de hele tijd iets tussen in mijn koppeke... eerst belde mijn vader nog over een afspraak voor een week op te passen als zus vakantie heeft!! Dus dat geregeld en stiekem vraagt ie naar de centjes en de goedkeuring, maar ik heb er om heen gebabbeld... ik vind het zo fijn voor hem dat ie iets heeft gevonden en dat hij de 17de mag tekenen, maar aan de andere kant maakt hij het mij wel moeilijk {trouwen en verbouwen kost ook heel veel en dan moet je echt ieder dubbeltje drie x gebruiken} en dat beseft hij precies niet, de luxe is er bij hem na 3 maanden alleen zijn nog niet uit!!

Ben dus heel benieuwd en hoop dat we hem tegenmoet kunnen komen, maar dat is voor zondag!!

Daarna belt hij nog eens hihi!! Of ik zus dan bij de opvang ga halen en om hoe laat {meteen na het werk lieve pap, meteen na het werk hihi!!}

Dan tijd voor te borduren, even want ik krijg telefoon van  de vrouw, of ik op ziekenkas ga, of ik alle papieren heb laten invullen, of ik wel weet wat ik doe {nee vragen naar hoe gaat het, zit er door de stress niet in!! ze is altijd zo bang voor het onbekende} daarna eindelijk me time, maar uhm de honden hebben honger, alé rap dan... even spelen dan brokken, Rai goed uitgeput en tevreden en we kunne weer verder met de dag!!

Maar ik ben zelf hongerig, dus de restjes van Spruitenstampot met ui en gebakken spekjes smaken mij voortreffelijk!! Dit achter de blog van eenvoudig leven en ik geniet iets te lang!!

Dan zet ik het brood machine aan voor vers brood en ga ik borduren, dan denk ik eraan dat we morgen de auto terug krijgen en ik dan boodschappen kan gaan doen, moet langs de groenteboer voor fruit {klinkt ergens niet logische!!} en ik kijk in de kelder naar de reserves en merk wat te korten, zoals bakboter, melkkuipjes en ook de koelkast mag wat voller met boterhammenbeleg voor de vrouw... dus dat is een klusje voor morgen, ook zie ik nog een lekker ovengerecht dat ik kan maken morgen als de vrouw er zin in heeft!! Ook de kaastaart lonkt!!
uit de libelle

Zou ik deze morgen ook maken als verrassing, vrouw heeft al zo vaak gezegt dat ze dat graag heeft en nu heb ik nog een oven!! Hmm, benieuwd of ik dit in de planning van rusten voor de knie krijg!!

Tijdens het zoeken naar ´wat moet er nog gekocht worden` bedenk ik mij dat ik het beste al eens het één en ander kan opruimen
Dit kastje was eigenlijk voor de vrouw, uhum een duidelijke WAS dus...

Mijn kastje puilt uit met bakspullen en kruidenzakjes/marinades... hier ga ik spijt krijgen van aankoop!! Ik heb veel weg moeten doen {meel, bakpoeder, suiker, bouillons enz enz, } echt zo spijtig, ik moet echt zuiniger gaan doen, want dit is zo zonde geld en daarbij gewoon weg zonde van goede spullen!! ik ga hier in de toekomst echt wel opletten, want dit vind ik serieus spijtig!!

Maar na de betreuring, toch een fijn gevoel dat het opgeruimd staat netjes is:


Zie ik meteen dat er een paar dingen over de datum zijn die ik toch nog een kans wil geven, de kruidentuiltjes {misschien heeft de vrouw meer zin in een stoofpot? jee die heeft wat te kiezen zo dadelijk!!} en de saté marinades zijn een maand over, maar ga ik snel gebruiken met kippenvlees en spiering {lekker mals vlees} zo doende krijg ik in ieder geval geen spijt hiervan, want het is heerlijk op de bbq!! En nog een leuk karwijtje ook, het is geen kwaad om in de keuken te staan...



Darco laat tijdens mijn opruimwoede niet begaan, want hij heeft ´nog steeds `reuze honger, het arm manneke, het zal toch niet voor vandaag meer zijn !! Dieten is niet makkelijk!! Dan gaat hij maar slapen en af en toe buiten de boel op stelten zetten, ook leuke hobby!! De buren in de gaten houden!!

Het gaat trouwens prima met meneer Steevens, hij neemt zijn medicatie prima en is actief en speels, dus kortom geen klagen van mankenelis meer, we zijn tevreden over de stand van zaken, zaterdag morgen mag hij op controle!!
Ben benieuwd naar zijn gewicht!!


En dan kom je tijdens zulke wervelstormen door je huis afgelopen zaterdag ook nog dit tegen, andré rieu, mijn schone broer is daar fan van, voila een weggevertje dus... weer iemand gelukkig!!

Nu ga ik de vrouw op de fiets halen, haar fiets al uit de stalling halen, op har wachten en dan genieten van een avondje samen {proberen te borduren dus...}

Lieve en warme groeten imke, allemaal een prachtige nacht toegewenst en allemaal veilig weer op en genieten van een heerlijke warme dag!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten