borduurbloemfan

maandag 14 april 2014

veel gedaan, nog veel te doen!!

De laatste dagen is het stil hier omtrent de blog en FB, daar we druk bezig zijn met de verhuis naar de minicamping, om daar ruim 6 maanden te kunnen wonen met onze drie honden!! We hebben tegenspoed, en wat geruzie!! We hebben lol en doen vele spelletjes met rai!! We verzorgen darco en maken ons zorgen om yenzo!!

Het leven gaat dus gewoon door haha!! Ook al ga je een zeer grote verbouwing doen....


We hebben een goedehulp aan E. en doen goed voort met de nieuwe voortent!!


Ondertussen houden we darco in de gaten en blokkeren zijn uitgang, zodat hij niet weg kan!!


Natuurlijk komt daar compassie bij kijken en genieten we er beide van om een dekentje te nemen hihi!!


in het begin waren ze bang voor de vloer, maar nu is het niets anders dan genieten... de schrik heeft plaats gemaakt voor ondeugende streken {verkeerde kant de tent in en uit gaan, in de weg lopen, uitdagen met spelletjes hihi!! Zo raico, maar zo vervelend}


De vloer die ik heb gekozen, deze ga ik later in de tuin leggen als terras....


Onze nieuwe tent staat...


Het wordt steeds meer een geheel...


En binnen wordt het leger en leger... mar onze jongens liggen lekker dicht bij ons....


En mijn borduurwerk is niet ver weg!!


We hebben nog eens wat verwennerij gehaald voor de jongens....


En terwijl wij zo vriendelijk zijn, plast darco alles onder in de bench, ondanks 100de keren nar buiten te gaan!! We waren er even niet goed van, want alles is juist gewassen en we zijn zo goed voor hem, maar andere kant, tja, 


heb je ook compassie met hem, want met zijn pootje is het de mindere kant opgegaan... hij is gevallen en heeft een kneuzing opgelopen, waardoor er blauwe plekken zijn ontstaan, hij pijn heeft en vocht ophoudt!! Ondertussen is dit weer goed aan het genezen, maar kun jij dan nog boos doen om een nat deken?


de wond geneest prima, en hij heeft er met de dag minder last van, wat ook uitdagingen voor ons geeft, want houd hem maar rustig!!


Maar de riem brengt zeer vak goede mogelijkheden... een schink eten met riem om de kooi van de jongens, zodat hij en bij ons is en toch zijn eigen plekkie heef gaat prima, en hij kan nergens naartoe!! Ideaal!!


Ondertussen werken wij de volgende dag { Zondag} verder, de kasten gaan naar achter en worden langzaam aan gevuld met dingen die we nodig hebben...


En onze jongens zijn lekker dicht bij ons.... ik ben heel blij met deze keuze... zou niet zonder ze kunnen dus...


We borduren ook lekker verder de afgelopen 2 dagen... heb echt weer het borduren in, al is het maar om rust te vinden in alle hectiek van mijn vrouw en haar stress...


En we gaan door, alles gaat naar achter, deze bak staat klaar voor vandaag... { Maandag is dopdag voor mij, de vrouw is werken}


We hebben ook droevig nieuws gehad de afgelopen vrijdag... wij voeren hier de straatkatten... maar helaas hebben we er nu drie minder, een buurman heeft 3 gestorven katten opgemerkt aan zijn hek, waarschijnlijk vergiftigd, wie zou zo iets verschrikkelijks nu doen?? we waren er niet goed van... maar dit schoontje was er niet bij, deze at vandaag te wachten op har voeding!! 


Onze darco krijgt trouwens allures, want hij wilt nu in de hei zijn behoefte doen en vertikt het om het nog in de tuin te doen!!! Daar zit je dan!! Nog een nat deken zien we niet zitten, dus wat doe je dan? juist de prins wordt uitgelaten!! En de onderdanen luisteren braaf!!


Onze andere 2 prinsen moeten toekijken.... och germ!!


We maken ons ook een beetje zorgen om onze opa, hij maakt vreemde keel geluiden, alsof hij op adem moet komen... ik ga het proberen te filmen zodat ik het vrijdag kan laten zien bij de DA, want de draadjes van Darco moeten er uit, eens zien wat hun denken!! 


En we willen niet naar huis hihi!! Verwend manneke!! Baasje moet zich nog maar eens draaien, want aan hem trekken gaat nu natuurlijk niet hihi!! Hij wint op alle vlakken nu!!

*********************************************************************************

We hebben vandaag gezellig een tasje koffie en thee genuttigd in Dommelhof {restaurant} omdat we in het weekend zo weinig tijd hebben gehad voor elkaar, was dit echt nodig!! We zijn het hele weekend niet weg geweest { mijn vrouw alleen de vrijdag naar haar zus M} en dat is niets voor mijn vrouw en ze had er dus behoefte aan.... vind ik helemaal niet erg, maar juist heel gezellig!!

Met mijn gezond eten is het heel slecht gegaan.... ik moet me schamen!! Ik hoop hier snel weer verandering in te brengen...

Donderdag gaan ze beginnen met het breken... eindelijk beginnen de zaken te lopen, heb het daardoor druk met alles opvolgen, mailen en bellen, maar we komen eindelijk aan het begin van de verbouwing, eindelijk!! Op naar donderdag, mijn vrouw heeft twee dagen extra verlof!! Ik ga werken!! Zodat we niet teveel loon mislopen!! ik heb de vrijdag een halve moeten nemen omdat darco met spoed naar de DA moest i.v.m. zijn vallen en dikke poot en het echt blauw was geworden, maar het was dus een kneuzing!!

Ook is vandaag mijn zusje gezellig geweest, moest oppassen en we hebben heerlijk geborduurd samen...

Op naar de nieuwe uitdagingen vanaf donderdag!!

Lieve en warme groeten imke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten