borduurbloemfan

maandag 7 april 2014

darco en zijn operatie 1

Darco wordt morgen geopereerd om half twee...

Ik vind het spannend want hoe gaat het daarna? Maar positief denken en gewoon doen, want zo kan hij niet blijven lopen... het arme zieletje is gewoon zijn kluts kwijt en is heel voorzichtig met zichzelf... de niet uit te blussen darco is ver te zoeken... daarnaast waren we de 27ste juist naar de DA geweest voor het manken van zijn andere poot, deze was overbelast... awel vandaag bij de DA geweest, want het zag rood en ik vertrouwde het niet!! Niet ontstoken, het lichaam is eelt aan het kweken voor de zware belasting... gewoon laten zoals het is en niet te veel belasten en afvallen is nog steeds stevig aan de gang... Meneer woog 19.4kg deze morgen... hij komt van 21.6 kg, dus dat is al een mooie prestatie op nog maar twee /drie weken {2.1kg} normaal is 200gr per week, hij doet daar niet aan hihi!! Je ziet het ook al goed!!


Onze yenzo is heel rustig met ons manneke en begrijpt het allemaal niet zo goed en gaat regelmatig eens zien... Onze rai vind het juist heel vervelend dat hij zo veel aandacht moet missen, iedereen doet maar lief en aardig tegen darco en lijkt hem te vergeten, hij doet dus vervelend en loopt express tegen hem aan, over hem heen enz, ook duwt hij ons bij hem weg en jankt meer om aandacht!! Opletten dus!! Want dit kan ook aversie opwekken tegenover darco en dat is gevaarlijk, veel liefde gaat er dus ook naar rai om zijn behoefte naar aandacht te vervullen {we hebben gezocht naar een nieuw speeltje, maar we vinden zo´n bal niet!! maar we zoeken verder, zodat hij zijn energie weer kan botvieren hihi!}

lieve darco veel succes morgen, liefs van je baasje/vrouwke en broertjes!!

*********************************************************************

Vandaag trouwens gebeld dat ik een DOPdag heb, heerlijk!! Heb meteen geprofiteerd, het bood dat gisteren nog gebakken is, was deze morgen heerlijk voor de poetzak van mijn vrouw, met een banaan erbij als gezond alternatief kan ze weer vol er tegen aan... natuurlijk ook de koffie en thee smaakte, ik breng haar naar het werk en geniet van de rust die de morgen nog brengt, om half negen maken ze mij pas wakker, wat een luxe!!

Onze darco wilt niet echt deze morgen,  heeft tot half elf niet veel leven in  gezeten, ik denk door de medi... Maar als ik buiten ga opruimen {dagelijkse ronde} loopt {hinkt} hij toch mee, ik verander de plaats van de drinkbakken naar hun echte toekomstige plaats en ze accepteren het goed, maar lopen toch nog regelmatig naar de oude plaats, na een terechtwijzing en het meelopen begrijpt ook raico het!! Er zijn nu 4 bakken met water achter op de minicamping!! Dit moet voldoende zijn, dus bak 5 gaat weg!! Hier zullen ze ook wel aan wennen... dan kan deze misschien de lage vervangen die we hebben en die veel groene aanslag op houdt aan de randen...

Daarna even mijn plantjes nagekeken, deze hebben ook hun bestemming gekregen op de minicamping!!

Ik moet vandaag geen huishouden doen, dus lekker rustig lezen op de blog van eenvoudig leven... ben er bijna, zit in 2013... ondertussen heeft ze bijen en een heuse balkon tuin met groenten en kruiden... ongelooflijk hoe die vrouw dat allemaal doet...

Na de terugkomst van de DA zet ik restanten van het verse brood in stukjes in de oven, hoop hiervan paneermeel te kunnen maken, zo moet ik zelfs het kleinste beetje niet weggooien...

Ze zijn nu aan het afkoelen....

Als dit lukt weet ik ook wat ik met restanten die niet meer zo vers zijn kan doen, want de vogels eten het niet echt op!! En voor de jongens is teveel brood met vlees niet gezond {ze krijgen dat hier eens in de mand ofzo, voor de rest leven die op brok en soep} Hmm dat kan ik vandaag wel eens maken omdat darco morgen binnen moet, een verrassingssoepje met pens... dat zullen ze heerlijk vinden en is een gezonde aanvulling op zijn dieet, dan slaat hij zijn 60gr vandaag over!! Hij heeft trouwens nog niet veel gegeten, maar 50gr...

Zo dadelijk de vrouw gaan halen en zei wilt hier hout gaan breken, zo kan ik haar toch helpen en is dat klusje ook leuker voor haar... Laat de verbouwing stilletjes maar beginnen!!

Ik wens iedereen een mooie maandag lieve en warme groetjes imke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten