borduurbloemfan

vrijdag 11 april 2014

van alles wat per foto

we gaan nog eens een rondje foto doen, nu met al die toestanden hier een makkelijke manier van communiceren....

Onze darco, tja .... hij doet het heel goed, echt!! Maar het is niet gemakkelijk.. Deze morgen tijdens het ochtend {eerder nacht} ritueel van de vrouw en mij!! Ik hoor haar opstaan, ze moet gaan werken, dus het is weer 5 uur, dus doe ik de twee jongens naar buiten die geen begeleiding nodig hebben, darco moet even in de bench wachten... als de jongens terug zijn mogen ze even naar de gang {dit begrijpen ze al helemaal haha!!} en onze darco krijgt zijn riem om en gaat mee met mij, ondertussen doe ik de waterkoker aan en mijn vrouw kleed zich aan, darco doet zijn behoefte en gaat terug mee naar binnen... hij geeft aan honger te hebben... {kijken naar zijn eetbak} hij heeft niets meer voor vandaag, moet het nog afwegen en klaar zetten... Ik zet eerst de koffie en thee, zodat deze een beetje kunnen afkoelen en mijn vouw let op darco. Ik wil beginnen met het eten voor darco en daar wordt hij wel heel enthousiast van, en wilt springen, hij valt pardoes om en het gebeurde allemaal in een seconde... hij piepte hard en was helemaal de kluts kwijt, jee wat had ons manneke pijn... zou het mis zijn gegaan? We troosten hem en geven hem kusjes, kijken naar zijn bewegingen, maar die doet hij dus niet meer, hij blijft als een zielig hoopje liggen, geen beweging in te krijgen... Ik besluit hem toch maar in de bench te doen om te kunnen bekomen van de schrik en hem zijn eten aan te bieden... hij pakt het niet, jéé wat een rot gevoel geeft dat....

De jongens mogen uit de gang, ik probeer of hij een snoepje wilt {als hij echt pijn heeft pakt hij dat ook niet!} maar dat gaat er gemakkelijk in, daarna verdwijnen ook de brokken en een pijnstiller... deze maar vroeger gegeven... en op een gegeven moment staat hij weer en kijkt rond, gelukkig hij doet het nog !!! Maar wat heeft hij ons laten verschieten, dit had zo fout kunnen gaan...


Als ik om 08.00 u terug opsta is hij weer gewoon darco, de jongens gaan naar buiten, hij moet wachten... daarna eten de jongens en ook darco met een antibiotica, deze blieft hij niet, dus met iets wat zachte dwang dan maar... het is te belangrijk!!! Een ontsteking kunnen we niet gebruiken! De jongens gaan vast en darco mag rond, hij gaat helemaal tot achter, gezellig een toerke tuin doen, na zijn behoefte is heg genoeg geweest en gaat hij terug in de bench... we slapen nog even verder... ben echt moe!!


Maar dan gaat de bel.... onder een luid geblaf doe ik open, het is ons pakket, de tent die we besteld hebben!! Super!!


drie dozen zijn het, het wordt geen kleintje dat is duidelijk!! Nu nog opzetten, daar zijn wij echte helden in haha!! Hopelijk helpt vriend T, maar die gaat op bootvakantie, dus....

Voor zolang parkeer ik alles in de gang, mijn vrouw is sterker en mag dit uitpakken... vind ze nog leuk ook!!


En zoals te zien bij de vorige blog, heb ik op dag 51 een kleine vooruitgang, ik hoop dit spoedig te kunnen veranderen...


Om 11.00u hangen alle dekens van de jongens buiten te drogen, deze moesten vandaag gewassen worden, want vanaf morgen hebben wij geen wasmachine, droger en bankstel meer, jee wat ga ik mijn bank missen!!!


de binnenste delen  gaan lekker uitwaaien...


Mijn geliefde plantjes doen het heerlijk, vooral de munt is een pracht verhaal... geweldig hoe die het doet!!


de bieslook is recent ingekort nadat Yenzo hem gekortwiekt had, nu begint hij weer uit te schieten, mooi om te zien hoe een kruid zich kan herstellen, heb er alleen gras tussen staan, zou dat eetbaar zijn?


Ondanks dat darco geen kussens meer heeft, denkt hij er het zijne van... slapen in de mand gaat prima als vrouwke de kussens die ergens inhoren lekker rond mij legt en ik op een handdoek lig!!

Dat was het dan weer, morgen veel werk!! De tent, de verhuis van de grote spullen naar de box... en dan eindelijk inpakken en naar achter verhuizen, alles een plaatsje geven en nestelen... moet kunnen, wordt gezellig!!


lieve en warme groetjes imke

2 opmerkingen:

  1. Wow, er is weer heel wat gebeurd bij jullie!
    Veel sterkte voor Darco en veel succes met de verbouwingen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel!! Ja het is druk hier!! Maar wel gezellig druk!!

      Verwijderen