borduurbloemfan

zondag 13 juli 2014

verse soep en een bijna finish van een pagina

Op het werk kreeg ik een rood tasje... wat zou er in zitten? Ik kreeg 3 verse juist geplukte courgette van J en een bosje verse tijm!! Zo LIEF!!
Maar wat nu? Ik bel vrouw lief op en ze komt ze halen in de pauze... en gisteren maakte we er verse soep van... yum yum!!

Maar eerst gingen we shoppen in Valkenswaard en ik was weer goed geslaagd... 2 t-shirten, 1 dun truitje voor op een zondag en een t - shirt voor Heidi...en voor de bruiloft Loombandjes...???

Loombandjes??? Ja ja, deze zijn voor de kinderen, zodat ze iets om handen hebben als de avond valt en / of ze zich vervelen!!

Nog even boodschappen doen en hup naar huis... Ook de jongens zijn weer verwend met vele honden koekjes, snoepjes en schinken... gisteren hebben ze er al van genoten en nu ze weten dat er weer véél lekkers is, tja nu laten ze de koekjestrommel niet met rust en ons dus ook niet... Ze vragen de hele tijd, voor al de beagle haha!! Maar helaas!! Ze moeten er toch weer een hele periode mee door komen haha!! Als het aan hen lag was het gisteren allemaal al op!!!

Maar we gingen dus soep maken...
men nemen heel erg lekkere verse groenten... Courgette, wortel en ui...
even aanfruiten in een beetje boter...


men doet er lekker 2.5 L water bij en 3 tot 4 kippenbouillon blokjes { of verse uiteraard}
en laat dit koken voor 25 min

Men draait verse balletjes en kookt deze apart...
om geen vet in de soep te krijgen!!!
en niet stiekem smullen van de heerlijke balletjes zoals mijn vrouw doet haha!!



Men pureert de soep en geniet van de mooie kleur, van de balletjes die erin zwemmen en van de geur die het verspreid en valt dan aan... en geniet!!!


En dat alles uit een pot van de oudheid, al 30 jaar in gebruik en nog altijd een top pot!!
Alles van sauzen tot soepen wordt hierin bereid en alles komt er even heerlijk uit!!
{ oké bijna alles!!}


En onze trouwe rai volgt alles goed op, want ook hij is dol op verse soep!!



En ik doe heerlijk voort met lb, bijna een pagina finish!!

Dus ik ga snel weer verder!!

Tot de volgende lieve lezers...
lieve en warme groeten imke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten