borduurbloemfan

zaterdag 1 augustus 2015

zaterdag is rustdag

vandaag hebben we lekker rustig aan gedaan...

Gisteren op de markt stoot mijn vrouw met haar slechte been tegen een tafelpoot, met de tranen te verbijten kan ze het aan, maar yeey wat heeft ze pijn! Daarna wil ik me omdraaien voor de krant weg te leggen stoot ik tegen haar knie, weer krimpt ze ineen. Ook thuis met de honden is het nog eens raak, ze heeft een baal dag... En vandaag heeft ze het gehad, ze is op!! Veel slapen, en vervelend op haar been... de gedachten gang van het komt nooit meer goed en het wordt niet beter spelen op, maar ze is redelijk snel weer rustig.

Maar een rustig dagje dus, even winkelen, even naar tom en co en we pakken lekker schinken mee voor de jongens




heerlijk toch!!!

Ondertussen bakken we een brood, meergranen deze keer. Wat is er lekkerder dan vers brood?


en drinkt mijn vrouw haar alcohol vrij bier, leuk is anders, maar ze doet dat goed... Als ze zondag morgen haar foliumzuur heeft ingenomen heeft ze de eerste maand er al op zitten...


Maar om nu te zeggen dat het goed gaat???

Wat zijn mijn onzekerheden?
- de rode rand rondom het getroffen gebied
- de extreme pijnen die ze heeft
- de stijfheid die erger wordt
- haar buik is rood en blijft maar plekken bij krijgen, ook gesprongen aders die ik nu behandel met       een zalf, ook op haar benen heeft ze dit probleem.
- witte tenen en koude tenen, ze heeft nu een wintersok aan ´s avonds en tijdens de nacht.
- kapotte handen, ruwe/loslatende huid, dit smeer ik in met nivea

Dus toch weer punten van zorg, gelukkig moeten we maandag naar de dokter. Eens zien of we iets voor haar kunnen beteken.

wat onduidelijk misschien, maar je ziet wit in het midden en rood erom heen

al dat rood is nieuw weefsel dat aangetast is...

Wisten we maar wat we konden doen, maar tot nu toe lijkt de behandeling NIET aan te slaan.
Maar we geven de moed niet op, ik smeer gewoon door, blauwe plekken apart, droge huid apart en de aangetaste huid apart en dan weer inwikkelen, sok omdoen, haar buik insmeren en haar weer laten slapen, ze heeft al wat uren geslapen vandaag.... zou ze toch last hebben van de medi?

Nu op naar zondag... ik heb nog wat geborduurd, maar nog geen foto getrokken... dat is dus voor morgen...

Slaap wel... en iedereen een fijne zondag...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten