borduurbloemfan

dinsdag 4 augustus 2015

Verlofdag 12: Dinsdag en ziek

 wat een dag...

Om Kwart na acht sta ik op en ik merk meteen dat ik nog niet op mijn kilo ben.
Ik schreef het gisteren niet in de blog, maar nadat ik mijn vrouw had verzorgd werd ik ziek, buikloop en krampen en gewoon weg mottig. Ik dacht dat het lag aan het eten, dus met 2x Buscopan deed ik verder met de avond. Mijn vrouw viel toch weer in slaap, en ik heb ze laten slapen. Toen ze eindelijk naar bed kwam sliep ze meteen weer in.

de nacht ging prima, ik sliep goed.

Maar vanaf dat ik op was, was het buikloop die de regel nam en ik bleef met buikpijn naar de wc gaan. Stil en kalm deed ik alles wat ik moest doen van de vrouw. Zo ging ik mee naar de apotheek, gingen we naar buiten met de Vitamine B en de uitleg die ik nodig had van waarom ineens zo weinig bloedplaatjes. In geval van de ijzer tekort dus, en het duurt 2 maanden om ijzer in orde te krijgen en het kan 4 tot 5 maanden duren om Vit B in orde te krijgen, pff!! Wat een pech. Op internet had ik vernomen dat de inname van Vit C de inname van Ijzer kon verspoedigen, maar deze werd al gegeven bij de ijzer { in 1 tablet} Maar het kon nooit kwaad om verse sinaasappel te drinken bij inname van ijzer, dus vanaf morgen sinaasappelsap als drinken in de ochtend.


Ik heb mijn vrouw nog geen verzorgingen gegeven door het ziek zijn, maar zelf doen doet ze niet. Er is nog geen blauwe plekken zalf gebruikt, nog geen nivea, niks??? Het zit gewoon niet in haar!! En ik heb de fut niet om erop in te gaan. Een dagje minder zorg zal niet erg zijn!!

Ik ben om 11 u weer gaan slapen na een boterham en om 13.30 u ging mijn vrouw met onze beste vriendin naar schoonbroer
 en daar was het helemaal mis met de arme man.
Hij had weer zijn hele kamer overhoop gehaald. Nu is het zo dat ze daar nog volop aan het verbouwen zijn en hij is dus weer helemaal in werkmodus. De man vind zijn rust niet. Hij maakt ruzie met de medebewoners, hij gaat iedere open kamer in. Nu gaan ze hem vanavond valium geven en in een slaapzak doen, want het gaat niet meer. Donderdag wilt dokter dewaat dat hij terug gaat naar de A-Dienst... Zien of hij daar ook zo doet? Of het verstandig is? geen idee!! Maar ongelukkig is hij wel en dat was bij de A-Dienst minder, al werd hij daar weer gepest. Ook mag er niet meer dan 3 man tegelijk op bezoek komen, hoe we dat gaan doen weet ik nog niet. Want wij weten niet wanneer iemand daar is en de bezoekuren in het ziekenhuis zijn al beperkt, dus hoe gaan ze dat daar regelen?

Veel onopgeloste vragen dus...

Voor de rest van de dag is het 
En hoop ik morgen weer beter te zijn...

Oh en we hebben de schappen voor in de kelder vandaag besteld, ergens deze week kunnen we de gezaagde exemplaren ophalen.

Iedereen een fijne dinsdag en tot morgen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten