borduurbloemfan

zondag 9 augustus 2015

planten en bloemen






Met regelmaat van de klok zie ik op andere blogs de meest prachtige foto´s van hun planten en bloemen. Overal heerst er schoonheid! Zie bijv de nieuwe blog die ik sinds vandaag bijgelezen heb { weekje over gedaan.} zie blog van gisteren voor verwijzing. Sinds vandaag lees ik juist weer een creatieve blog deze: van alles doet ze, kaarten maken, scrappen, borduren van alles, heel intersant voor ideeën op te doen.

Maar ik had het over bloemenpracht, awel dat is hier in huize Dirkx-Steevens ook zo. Mijn tuin is een schande, maar ik heb één mooi hoekje: mijn hoekje.

Mijn vrouw bemoeit zich hier totaal niet mee, en vandaag had ik zin in een klein beetje tuinieren.
Zo heb ik mijn orchidee verzorgd, de planten ingekort; Zo krijgen de tomaten vandaag de dag weer meer zon. Het is ongelooflijk hoe dat groeit, honderden tomaten hangen eraan en het groeit wie kool. Maar door de grote groei komt deze nu boven mijn schutting uit!! Daar moeten we nog iets op verzinnen...

Maar zie eens hoe heerlijk al dat groen, gewoon geluk in een klein hoekje...


mijn enige orchidee...
Volgend jaar wil ik meer bloemen in huis, want ik vind dit stiekem toch prachtig en heerlijk om te zien. Het fleurt een huis op en maakt er een thuis van. Zeker als er geschilderd is, ik meubels heb en mijn thuis echt THUIS wordt wil ik meer groen en bloei!!

mijn aardbeien plant ingekort, wat bladeren verwijderd, zodat mijn bloemen de kans weer krijgen om de zon te ontmoeten..
En meteen gingen ze fier rechtop staan na een lekkere douche haha!!
Hier waren ze echt aan toe...

prachtig...

serieus groot, van een klein plantje naar een reus...
Onze schutting is ongeveer 1.70 m, dus tel maar uit, en hij komt er al boven uit!!
Flink uitgedund met bladeren zodat de zon kan schijnen waar deze wil...
De tomaatjes mogen geel worden, want vrouw lief heeft er zin in...

lekker groeien na een douche....
De spriet er op 2x per dag doet ze keer op keer weer goed...
Heerlijk!!

Deze soort duurt juist weer heel lang...

Het is mijn eerst jaar dat ik dit doe, de tomaatjes van plant 1 zijn al geplukt geweest, maar plant 2 heeft er nog geen gegeven... Ik denk dat het PRUIM tomaatjes zijn, maar ROOD kleuren willen ze niet, ook al hangen er zeer veel, ze blijven alleen maar dikker worden. Ook deze plant eens uit gedund zodat de zon zijn kansen kan doen, ben benieuwd of ik er resultaat van krijg...



Volgens jaar gaan beide tomaten planten in de achterbak, en het kleinere spul van voor, zodat de lucht en zon overal aan kan en de 2 de tomatenplant ook kan groeien tegen de schutting.

nog altijd mooi in bloei

en er blijven tomaatjes bij komen...
Iedere dag weer...

zo mooi... en dat al weken...


Het gaat dus heerlijk, al lijken de rozen nu uitgebloeid, echt mooi zijn ze niet geweest. Het was een plantje dat gered is van de dood, ik kreeg het in een klein bakje van Tante R na haar bezoek aan ons nieuwe huis. Het wilde maar niet, het plantje was niet gelukkig, ik kreeg het niet van mijn hart dat iets dat met liefde gekocht was zo snel was uitgebloeid en echt niet meer wilde. Dus de laatste poging was deze bak en voila het groeide en bloeide, maar nu lijkt ze toch echt op. Maar ik geef het nog niet op.
Hier gaat nog heerlijk door gemijmerd worden over volgend jaar, want dan wil ik net dat beetje meer...

En als we gespaard hebben voor onze tuin eindelijk op te knappen, oh dan gaat het hier een weelde worden haha!!

heerlijk toch!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten