borduurbloemfan

zaterdag 11 oktober 2014

leuke aankopen en DOODLEN








Ik heb mezelf weer eens HEERLIJK verwend...

Of noem je dat SCHANDALIG verwend haha!!






Zo kocht ik een prachtig boek over de oorlog.

Ik heb iets met oorlogsboeken, kan me daar zo in verdiepen, mijn vorige was een ontzettend adembenemend verhaal, en ik verwacht hiervan evenveel. Ontzettend erg dat het gebeurd is, maar de overlevende zijn ongelooflijk sterk, zoals dit 14 jarig meisje, dat alles op alles zet om HAAR boeken te beschermen, zodat HET schooltje kan blijven bestaan... Want boeken zijn VERBODEN in kamp AUSCHWITZ BARAK 31.

Je kunt je nu niet voorstellen dat er ooit nog zo´n inmense oorlog zou komen, met de luxe van tegenwoordig { wie zou nog een boek verdedigen?} en zouden de mensen nog in staat zijn om te overleven in zo´n barre omstandigheden? Een mens is veerkrachtig en de Joden zijn hard getroffen, maar er zijn overlevende, er zijn weer hele families die hun geluk hebben kunnen vinden, maar zou dit nog eens kunnen? Zouden ze dit nog eens kunnen overleven? De holocaust was afschuwelijk, je kunt je niet half voorstellen hoe het voor ze was om gescheiden van man/vrouw en je kind te proberen overleven, wetende dat je wederhelft de dood tegenmoet gaat. Je kind, nee het idee alleen al. Je kind dat ALLEEN moet overleven. Zo klein en fragiel, zo onbeschermd! Nee je kunt en wilt het je  niet voorstellen!! 

Maar het zijn prachtige boeken om over na te denken hoe GOED je het nu hebt... maar denk zeker aan het erge dat toen heeft plaats gevonden, want dit mag NOOIT meer gebeuren...

Maar nu naar een leukere noot van de dag...

Afgelopen Woensdag was ik fit genoeg om eens de auto in te stappen en naar de boekhandel te rijden haha!! Zo kocht ik dus boven vernoemd boek voor op het werk tijdens te pauze!! en mijn DOODLE boek!!

Hier is ie dan!!!


Kleuren voor volwassenen...


de allereerste pagina die door mij ingekleurd gaat worden haha!!

Maar vandaag was er zo´n aangename kriebel, zou ik????


uhm ja dus, 3 stuks, 2 met harde cover!!


Boedisme


Duizend en een nacht


Betoverende patronen { deel 2 van het eerste boek creatief kleuren}

Ik voel een nieuwe verslaving aankomen haha!!!


Hier is het eerste begin!!Heerlijk om te doen!!

en dan willen we nog sparen voor deze

en deze

oh en deze

en weet je wat, deze ook!

ook leuk is deze

en deze voor in de nieuwe keuken

en deze

Héél véél willen, maar of het ook gekocht wordt? Ach een vrouw mag DROMEN niet?

en ik ga heerlijk verder met DOODLEN

Geen opmerkingen:

Een reactie posten