borduurbloemfan

woensdag 27 mei 2015

Hobby 2: Koken

Al van heel jongs af aan keek ik met mijn papa mee als hij kookte...
Fascinerend vond ik het, meehelpen was dan ook iets waar je mij een plezier mee deed.


Mijn vader had als kok gewerkt in een chinees restaurant en al zeg ik het zelf hij is een goede kok.. alleen zijn inspiratie blijft hangen bij dingen die hij kent, en net daar ga ik graag over de streep.

Toen ik alleen kwam te wonen, was het makkelijke kost. Dingen die ik graag had waren kipfilet ham en kaas, soep, mix van groenten met aardappeltjes in één pan enz...
Simpel dus...

Toen leerde ik mijn vrouw kennen, toen ging mijn budget voor ´goed`en gezond koken omhoog...

Er werd van alles aangeschaft, een toaster, grill, mixer { deluxe, alles erop en eraan}, ik kan honderden dingen bedenken die in de loop der jaren in mijn kastjes zijn terecht gekomen en waardoor ik al jaren de heerlijkste dingen kan maken...


We zijn dol op eten, het liefst op zijn zondags en dus lekker luxe. Een hammeke of biefstuk met verse groenten van het veld zoals asperges en lekkere aardappeltjes met ui en knoflook. Jee een gelukkigere vrouw kan ik mij niet voorstellen...



Wij zijn dol op Ovenschotels, het liefst verse en met heerlijke groenten zoals Bimi of Broccoli/Bloemkool of heerlijke spinazie die juist gewassen en gestoomd zijn smaak af geeft...

Heerlijk!!

mei 2015, lekker zondags...

is er iets lekkerder????
verse appeltaart met kaneel

We hopen op nog jaren van kokkerellen, op lekkere spontane gerechten met liefde gemaakt.
Op een vrouw die het met zeer veel smaak op eet en op de heerlijke ontspannen momenten..

xximkexx


Geen opmerkingen:

Een reactie posten