borduurbloemfan

zaterdag 10 mei 2014

de natuur op de minicamping { mijn caravan is weelderig met dieren en planten}

Het is eigenlijk genieten, genieten van de rust, de vogeltjes die fluiten, die de zaadjes opeten die je geeft, het water drinken vanuit de jongens hun kommen, de jongens die genieten van het vele samen zijn, de aandacht en de liefde, het meer spelen en genieten vanuit ons met de jongens, de gesprekken die mijn vrouw en ik voeren over de aankomende bruiloft of de bouw die zo heerlijk vooruit gaat... ik vind het wel goed zo, laat het nog maar eventjes duren, je komt tot rust, je luistert meer naar je omgeving... nu ik dit typ hoor ik een duif in de verte, vogeltjes wat dichterbij, een slapende raico in een mand in de caravan, auto´s die voorbij razen, de wind die tegen de caravan aan komt, maar ook van het stille leven wordt genoten, let maar eens op deze prachtige foto´s rechtstreeks hier in de tuin genomen...

mijn plannetjes, ik kan er maar geen genoeg van krijgen, zo fier ben ik er op


van alle kanten komen er scheutjes, als je je bedenkt dat dit en het andere plantje 1 jarig zijn...


en dit dus hun tweede bloeijaar is, kan ik toch niet anders dan fier glunderen...


want zelfs mijn munt gaat zijn tweede jaar prachtig in...


en ondertussen is het ´wilde `leven er ook als de kippen bij!!


de naaktslak is hier een veel voorkomend diertje, 


Maar deze mooie jongen niet...


Misschien is ie verdwaald, maar dan ben ik daar wel heel blij mee, want het gaf een schitterende foto...


Ongelooflijk hoe deze kleine trage beestjes het voor elkaar krijgen om zulke grote afstanden te doen...


en hoe onze honden niet in de gaten hebben dat er een andere levensvorm bij hen kruipt...


de vele regen van de afgelopen dagen geven een ware sprong in de bloei van mijn plantje...


alles zo mooi lichtgroen, als ik het goed verzorg en veel liefde geef komt hij helemaal tot zijn recht...


en is ie vele malen gelukkiger dan in de winter...


en geeft ie ons het mooiste wat er is, de bloei van een bloem in wording!!

Kortom ik klaag niet op deze minicamping, het is een mooie manier van dichter bij het belangrijke van de wereld te komen...

lieve en warme groeten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten